Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

SCA Camaro

Startat av Peter Thulin, 29 augusti 2024, 02:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Thulin

 Varför håller historiska utskottet på och sprider oriktigheter om vilka tekniska regler som gäller G2 och H1 (1970-1975)?

Alla vet att det som inte berörs av fartvinden får tas bort! Detta går att läsa i FIA Appendix J åren 1970-1975.

Det betyder att t.ex. huvgångjärn får tas bort!

I denna video om SCA Camaro 1973 så ser man att de inte har några huvgångjärn och har original motorhuv i glasfiber. SCA Camaro homologering är gjord i oktober 1972.

https://www.dukevideo.com/prd5053/Racecraft-Drag-ON-A-Summer-S-Day-VHS

Peter Thulin


SAAB V4 fabriksbilar i rally i grupp 2 har inga huvgångjärn.

https://www.saabworks.fi/car/saab-96-aec-501/


BMW 2002 1971 med HTP-handling inga huvgångjärn här heller;

https://www.racecarsdirect.com/Advert/Details/102347/1971-bmw-2002-tii-gp-2-fia-app-k