Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Resultatlistor

Startat av Per H., 13 september 2009, 11:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Per H.

Under "Resultat" så kan man få fram resultaten under "Resultat från tävlingarna", och det är ju bra.
Men för en helt utomstående är det nog ointressant om hur Andersson, Pettersson eller Lundström eller Hågeman figurerar, utan hellre då vilket märke (och Modell/typ) vederbörande kört.
Varför inte ta arrangörens lista rätt upp och ner - som det faktiskt gjorts från Sturupstävlingen?
Ja, nu funkade ju inte detta helt, eftersom MSCC (!!!) missat detta med resp. bilmärke, men det skall jag varsko dom om.
MVH
Per H.

Bo Lindman

Bra förslag Per!
Med all respekt för all duktiga och kompetenta förare i RHK-Cupen, som till skillnad från många STCC förare, bevisligen kan hantera omkörnignsmomentet utan problem, så är det nog som sagt bilen i sig som intresserar en besökare på hemsidan, liksom att ett varierat startfält med täta och schyssta fighter uppskattas mer än en överlägsen segrare av publiken på plats.
I historisk racing är bilarna och deras historik huvudrollsinnehavare, föraren är lika mycket förvaltare av historiken, som racerförare.
Någon kanske tycker det är fel och att förarprestationen är det viktigaste? Finns många bra klasser och serier i svens kracing att välja på för dem också. Hoppas att RHK förmår hålla balansen mellan bilar, historik och förarens prestation även i framtiden.
Pers förslag har ett viktigt symbolvärde i detta.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders Jensen

Håller med Per, en del resultatlistor säger inte så mycket.
Konstigt är det ju då det på våra "tidlappar" under rejsen oftast finns med både namn, klubb o bil.

Beträffande resultatlistor, om vi skall nå ut och få mer intresse för vår historiska racing vill det kanske till att vi syns i motorpressen också. Det skrivs ju konstigt nog otroligt lite om "våra" tävlingar om man jämför med historiskt rally.

Ett litet och relativt enkelt steg för detta är att skicka resultatlistorna till Motorsport-Börsen MEN dom tar bara in det i tidningen om resultatlistan är sas komplett och innehåller Förare-Klubb-Bil.

Som Per mycket riktigt påpekade så var Sturupslistan komplett och den publicerades i Bilsport-Börsen utan prut. 
Velodromloppet och Knutstorp publicerades inte av just ovanstående orsak.
Vålertävlingens rsultatlistor är inskickade men ej ännu publicerade.


På vår 1000cc Cup sida har jag, sedan tidigare, lagt till även klubbtillhörighet i resultaten från 2009.


Mvh
Anders
#34
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Lars-Åke Carlsson

När ni ändå är inne på resultat och dess listor så har jag en fråga ang. poängtabellerna  ;)
En sak som jag tror många med mig irriterar sig på är att poängtabellen aldrig sorteras. Som det är nu blir den tyvärr väldigt svårläst. Det är ju så enkelt att i ett kalkylark sortera varje klass och det ger ju dessutom mer credit till den som faktiskt har mest poäng att stå överst på listan  ;D

RHK Forum Admin

#4
Så nu är cupställningen sorterad efter poäng istället för efter startnummer så att alla lätt kan se hur de ligger till inför finalen på Falkenberg!

och vips så blev det mer tävlingsinriktat  ;)

http://www.rhkswe.org/result/result_2009/rhkcup2009.htm
Webmaster RHK

Lars-Åke Carlsson

Tackar, det var snabb service   Beer

Anders Jensen

Dammar av Per H's "gamla" inlägg då jag läste i den nya utgåvan av Gemensamma Regler.
Sedan tidigare gällde ju G 5.6 Resultatlistor med tanke på ingående uppgifter.
Ser att man nu utökat med G 5.7 Mästerskapstabell.
I båda dessa finns vissa skallkrav där bl.a. under punkt 5 anges
Deltagandes, namn, nationalitet, föreningstillhörighet, fordon samt i förekommande fall
även eventuell anmälare
så uppgifterna finns ju.

Kan man hoppas på att vi på RHK's sidor from 2010 kan få plats med detta i våra resultat.


/Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

RHK Forum Admin

Nu är ju inte RHK-Cupen ngt mästerskap men jag lägger till dom kolumnerna i resultatlistan för Cupen 2010
Webmaster RHK

kanracing

#8
 :D Hej vad tror ni här om att göra som Danskarna o visa vilken klass man kör i ?Dom har ju en fin bakgrund med sin logga o A1 A2 osv pluss nr på det sättet ser man ju vilka som kör i samma klass när det är blandat med bilar typ Cortina Mustang o Elaner kanske lite lättare för publiken

mvh Kenneth

Henrik H

Kenneth, en länk hade suttit som, en smäck!  ::)




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

kanracing

 ???Hej Henrik har inte hittat någon bra bild e länk men la ut frågan till HMS i Danmark få se om någon vill hjälpa en stackars Svensk

Kenneth

Anders Jensen

#11
Kenneth har länkat till bild på någon skolas skyddade server, därav inloggningsrutan.

Här är iaf en bild från Kenneths tråd på det danska HMS-forumet så ni ser vad som menas.

/Anders

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

RHK Forum Admin

Jag plockade bort Kenneths meddelande
Webmaster RHK

kanracing

 ;D Hej tack för hjälpen jag jobbar på en skola o det är väl någon brandvägg som ställde till det med inlogging på bilden sorry

mvh Kenneth