Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

S: 1965 Lotus Cortina (FIA Historic App K)

Startat av knutspeed, 26 oktober 2009, 12:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

knutspeed



Dette er en optimal Lotus Cortina med FIA HTP papirer. Bilen er en av de best preparerte tilgjengelig og er i mint kondisjon, innvendig og utvendig.

Bilen ble bygget i  2008/2009 på et skadefritt karosseri basert på nye deler og best mulig teknologi og ekspertise.
Bilen er kjørt 8 sprint race, første racet i mai 2009. Resultater: 3 seire, 2 andre og 2 tredjeplasser.
Bilen er meget raskt med banerekord på Vålerbanen og matching av tider satt av Tommy Brorsson i LC på Karlskoga. Kanskje den beste Lotus Cortinaen tilgjengelig!

Omfattende fotoalbum er tilgjengelig.

Raceklar vekt: 755kg.

Karosseri:
Syrebadet.
RHD og A-bracket spesifikasjon.
Lakkert i Ford Radiant Red og Ford Diamond White.
FIA spesifikasjon bur, sveiset ifølge periode App J.
Aluminium paneler
Lexan viduer
Frontrute med varmetråder

Motor:         
Bygget av Spesialdelsservice – Roger Svensson i Halmstad.
1598cc, 170 BHP /7100rpm, 18kg/5800rpm.         
Steel billets QED race kamaksler.
Basert på et fresh og urørt orginal topplokk.
Smidde Omega stempler 83,4.
Farndon vevstaker og veiv.
FIA legal steel hovedoverfall.
Oljekjøler.
Originale Italienske Weber 45 DCOE (Nye!).
Spesialbygget exhaust system.
Lettvekts dynamo
Big bore radiator
      
Transmisjon:   
Quaife straight cut/synchro Lotus close ratio gearbox (2,5).
Heavy Duty clutch.
One piece mellomaksel.
Aluminium clutchhus og trompet.
Aluminium girforlenger.

Forstilling:
GAZ front legs.
Race spec 1" antiroll bar.
Korrekte LC straight steering arms og track control arms (28C 007).
High ratio steering box.

Bakstilling:   
A-bracket rear axle.
4,44 CWP and Salisbury limited slip.
Aluminium diffhus.
Historisk spec Øhlins støtdempere.
Coil springs.

Bremser:
Periodisk Girling calipers og discs.
Periodisk 9" drums.
Justerbar pedalboks.
Aeroquiped.

Hjul:
Lettvekt 5,5x13 Panasport felger (Minilite type – 4kg).
Dunlop Racing.

Bensinsystem:   
Aeroquiped.
Skumfylt aluminium tank.
Twin pump system.

Annet:         
Lifeline fire system.
Recaro SPG stol
Willans seler.
Stack og Motometer instrumenter.
Race spec elektrisk system (aircraft sikringer).
Lettvekt batteri.
Elektrisk kjølevifte
         
Bilen står i Oslo. For nærmere info og foto kontaktes:


Holm Jacob Matheson
holm.matheson@online.no
+47 906 15000










Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...