Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Kamdrev och bensinpumpar

Startat av Pelle Svensson, 14 februari 2009, 13:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pelle Svensson

Hej alla Sports 2000 gubbar.
Vill bara påminna om att från och med nyåret så ær det det inte længre tillåtet med justerbara kamdrev och inte hæller elektriska bensinpumpar.
Før øvrigt så ser det ut att bli en spænnande sæsong.
Skulle gæran vilja ha lite feedback på om ni vill køra på Anderstorp den 6 juni. Tanken ær att vi kør ett 50 minutersheat med førarbyte på lørdagen och sedan ett normalheat på søndagen.

vegas

Blev ingen hänsyn tagen till önskemålet som togs upp på mötet i januari 08 om att vi i klassen skulle tillåta kamdrev pumpar osv som inte har med effekt att göra ??? är alla eniga att behålla valfriheten så är väl problemet undansopat.
Måste vi svälja allt som våra höghöns bestämmer, dom är ju inte med och betalar. Vi kanske behöver tänka oss riktigt noga för att verkligen hålla i kostnader speciellt i dessa tider för att så många som möjligt kommer ut på banan.
Vad är nästa punkt som drabbar oss ?????????????? det finns nästan aldrig regler utan att det finns undantag och så borde vi kunna agera också. Miljödebatt i all ära som jag läser under annan rubrik, det är ju beklämmande att vi skall köra runt på massa sand och bråte.
Nä vi borde göra som Fransmännen.....

Jag är emot allt som inte äventyrar säkerhet och effektförändringar på bilarna, Nä fy schuen så tråkigt att va pessimist....

Jag ser fram emot att köra på Anderstorp som förslaget är, men inte under förutsättningar som var förra året i arrangörsledet.
vi ses, det gr fort nu till våren

Vegas


Pelle Svensson

Jo,det är nog så att vi får rätta oss efter "Högahöns" vilka de nu är?
Det justerbara kamdervet och de elektriska bränslepumparna hade vi dispans för under förra året och klassen hade en deal med våra kontrollanter om att vi skulle fixa det under vinteruppehållet och då ska vi uppfylla våran del av avtalet.
Klassen blir hårdare och hårdare för varje år som går och det är därför viktigt att vi följer upp till det regelverk som gäller för att undvika dumma anklagerser typ att "den och den gör så".
På kostnads sidan kan inte dessa två saker vara avgörande för om man ska ha råd att köra eller ej.
Vad som kan komma framöver för oss förare är att Hansskydd införs inom de närmaste åren.Själv har jag redan köpt ett efter att ha sett nyttan av det på film från Stand21. Så när ni nu fyller jämna 40,50,60 eller 70 så ta och skriv upp det på önskelista.

Ulf v.H.

Hej Pelle,
jag o Jocke kan tänka oss att köra Anderstorp om det sker förändring på arrangörssidan som också Vegas skriver!

Pelle Svensson

Det blir en riktig organisation i Anderstorp,så inga problem med det.

peterp

Hej alla glada!
Än en gång så är det fel vad det gälle kamdreven.............
I bilar må vara hänt att man inte skall använda dess men vad det gäller J bilar så är det både tidstypiskt och användes under prioden!

Allt detta var & är vi överens om i klassen, eller! Jag kan inte se att vem de än månde vara som har fri tolknings rätt vad det gäller de här frågan. Det sägs att tyskarna ej godkänner detta! & hur många av oss kör i Tyskand för det första!
För det andra anser jag att man faktiskt får ta & lysna på oss som aktiva också.

Jag kör gärna på A-torp( med bilen som den är) ;D

Pelle Svensson

Peter:
Det enda jag vet är att jag under förgående år kämpade med detta med våra tekniker och jag tänker inte att tjata om det i år också.
Så vill du ta fajten med dem så är det upp till dej,men ett gott råd är att du gör det innan första racet.

Adestam Concept

Anderstorp ser jag fram emot, jag tycker arrangemanget 2008 var väldigt bra och det påminde mycket om mina upplevelser på Anderstorp under 80-talet.
  Personligen uppskattar jag verkligen blandningen av både moderna och historiska klasser under en och samma helg och inte bara historiskt.

mvh Rickard