Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Uppstartsmöte.....Mötesplats?

Startat av Anders Jensen, 27 januari 2010, 09:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Jensen

OK! Jag vet att det är tidigt, men vi behöver titta över vilka lokaler som kan tänkas komma i fråga.
Är det några som har några förslag så mottages dessa tacksamt.

Västgötestoppet Restaurant - Lennart och Johan hittade förra året en förträfflig ersättningslokal för ersättningslokalen. Vi kanske kan använda denna i år igen? Bra med restaurant inpå knuten så man slapp åka hem på "tom mage".

Saabmuseet - inte omöjligt men vi får avvakta och se vad den nye ägaren har för planer.

Habo missionsförsamling - ??


/Anders
#34
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Tommy J.

BRAAAA Anders,
På tiden att det börjar hända något. Vore tacksam om ALLA ville vara vänliga nog att slå på   
tändningen för 2010. Om det är någon vilsegången 1000 Cupare som inte förstått potentialen av 1000 Cupen så är det hög tid att tända på. Jag åsyftar antalet deltagare, det varierande intressanta deltagandet/bilurval och jämför givetvis med andra standardvagns klasser i RHK. Förvaltar vi detta väl i framtiden, lika bra som gjorts innan jag fick förmånen att delta i denna klass så ser framtiden mer än ljus ut. Jag frågade för länge sedan om Köpenhamn och inte ett svar. Hittar du inte knappen att trycka på så kanske detta förslag kan vara tändvätska nog. Jag tycker att 2009 års mötesplats var alla tiders. Men till i år skulle jag vilja att vi hade ett möte redan i februari för att sedan följa upp i april. Onödigt ambitiöst? NEJ! Inte alls. Trot nog att det finns många förslag hur vi kan göra vårt tävlande bättre både för oss själva och publiken.
Kom igen nu och tyck till. Kollektiv showen har börjat!
Hälsningar
Tommy #41

Anders Jensen

Hej Tommy och ni andra knapptryckare.

Personligen tror jag att det kan bli svårt att samla inblandade 2ggr innan säsong.
Tycker det är svårt nog att få ihop folk till ett möte utan en massa ringande och mailande.

Som exempel, Kinnekulle arrangerar årligen en testhelg en månad innan vår första tävling.
Nybörjare som jag är blev jag förvånad över den dåliga uppslutningen av historiska fordon.
Jag vill minnas att det var någon enstaka utöver Eklund och mig själv som var där.
Har det alltid varit så? Ingen som behöver skava bort rattrosten och testa bilen av oss "gamlingar"?

Om att köra i Köpenhamn råder det delade meningar vet jag sedan innan.
Själv avstår jag helst denna tävling då jag tycker respekten för våra småbilar suger, både av domare och förare.
Men jag ställer gärna upp som "gofer" ;-) dvs om inte frugan lurat ut mig på semester.

Själv tänker jag försöka ta mig till Zandvoort i september 10-12. Får se om det kan gå i lås.

För övrigt så hör man rykten om att det kommer ytterligare ett par Cooper 970s (Doc, Gösta Ps, Söderholm etc), Abarth 1000TC (Daubner, Nilsson etc), Saabar (Nylén, Murberger, Dahl, Berneklev etc) samt någon Anglia (J-E Johansson), BMW (Siggesson, Engström), Austin (Lundqvist) Opel och Morris ut på banan i år.     

Skall bli riktigt kul och se vad dessa ställer till med i resultatlistan.

Nä nu räcker det för idag. Skall snart tillbaks till garaget för att fortsätta fila och jacka.
Det kommer säkert att behövas lite mer pulver i år.


Må väl i vinteryran.
Anders
#34
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Anders Jensen

#3
Då var det klart.
Samma plats som förra året, Västgötestoppet Restaurant strax utanför metropolen Habo.
Datum: lördagen den 27:e mars.
Mötet startar kl 11.00, som brukligt.

Vägbeskrivning hittar du förra årets inbjudan
http://www.1000cccupen.com/nyheter_visa.asp?id=69

Lennart och Johan håller på att undersöka om det finns möjlighet att servera en tusencups-rabatterad lättlunch.

Ev mer info kommer senare.

/Anders
#34  
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Anders Jensen

Ville bara tillägga att det som vanligt är förhandsanmälan till mötet.

Maila eller ring Dan Henningsson om eventuellt deltagande.
dan.1(at)telia.com
0708-14 08 11

Välkomna
Dan o Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

ynggus

Hej!
Nu när kojan är såld, så återstår det väl bara att ta ut den gråe Monte Carlon, XP motorn skall nu köras in liksom den nya lådan, annars är bilen klar.
Det enda problemet är att få ut den ur garaget på landet, jag var där igår för att konstatera att det drivit insnö ifrån norr, på vissa platser på tomten var den över en meter snö.
Jag hoppas på Anderstorp, men vi får se.
MVH Yngve.

Anders Jensen

OK då har äntligen förhandlingar gått i lås.
GLÖM allt som sagts ang mötesplats tidigare i tråden, här kommer det som gäller.

Ja då var det åter dags att mötas, denna gång på en annan helt ny plats, igen.
Nu får vi åter en chans att gästa vackra Habo vid Vätterns västra strand men denna gång skall vi samlas i Missionskyrkans lokaler.

Vi träffas Lördagen den 27 mars 2009, kl 11:00.
Habo missionsförsamling, Munkvägen 27,  HABO.
11.00 – 12.30  Uppstartsmöte del 1
Lunchpaus
13.30 – ca 15.00  Uppstartsmöte del 2


Förtäringen har Johan och Lennart har fixat och det består av ankomstkaffe/te med fralla och till lunch blir det gulaschsoppa med tillbehör.

Kartlänk till Munkvägen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=nVvmjvp7UdRLFh1NEx5bXQ%3d%3d

Ni som vet med er att en del kompisar inte har dator o kollar efter info här - ring dem är ni bussiga!

De av er som ännu inte hunnit med att betala avgiften på 200 SEK för 2010 kan tacksamt göra detta på PG-102 39 07-7
P.g.a. det stora intresset sedan tidigare är som vanligt föranmälan obligatorisk.
Anmäl Dig senast torsdag 25 Mars till:
Dan Henningsson - 0708-140 811. dan.1(snabel a)telia.com

Glöm inte att ta med frågor, synpunkter och lösningar, klassen blir bara vad vi själva gör den till.



Habofakta:
Habo ligger utmed väg 195, norr om Jönköping och öster om Mullsjö.

När det gäller sport i Habo är inte Strömsro Rennsport ensamma om intresset.
Man har tex ett Vollybollag "Habo Wolley" som spelar i elitserien, ett innebandylag som spelar i div1 och naturligtvis ett fotbollslag mit herren und damen f.n. i div 4

En sevärdhet i Habo är den vackra kyrkan, även kallad "Träkatedralen vid Vättern". http://sv.wikipedia.org/wiki/Habo_kyrka

Industriområden finns även i Habo. Här ligger bland annat det stora godisföretaget Toms–Webes och beslagtillverkaren Habo.

Välkomna
Ledningen
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Anders Jensen

Då var uppstartsmötet avklarat inför den kommande säsongen och "styrelsen" vill tacka Lennart och Johan för ett väldigt fint omhändertagande med kaffe, macka och lunch.

Ett antal frågor diskuterades av de 25 deltagare som hade hörsammat kallelsen.

Mer information följer inom kort.


Dan & Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"