Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Gelleråsen - färre tävlingsdagar?

Startat av Anders Jensen, 23 februari 2010, 09:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Jensen

Nu är det dags för Karlskoga Motorstadion att ta en match med myndigheterna i sin miljöprövning.
http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/karlskoga/1.744116--orimliga-bullerkrav-som-stalls-pa-gellerasbanan-
Helt otroligt vilken "apparat" som sätts igång när endast två klagomål inkommit.
Vilket slöseri med skattemedel.

Hur skulle det vara att införa samma regler som domstolar har, att man själv kan få betala om man förlorar målet?
Det skulle säkert stävja illvilliga klagomål. 

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Dag-Henning

Dette er veldig tidstypiskt, politisk korrekt, og likt for alle baner vi bedriver vår hobby på , tror jeg. Noen ganger undrer jeg om vi får lov å kjøre Velodromlopp på Gelleråsen, eller CSM på Våler om 10 år... ????  Hvordan ser vårt "buller-bilde" ut ? - produserer vi mer støy enn STCC eller andre varianter ?? Finns det målinger på det ?  Hva kan vi selv bidra med for å sikre fremtiden for vår hobby ?
Det var mange fråger, men jeg er redd vi må engasjere oss framover, og finne gode løsninger for å sikre vår egen framtid ! Jet vet mange anser oss som dinosaurer og misfits i dagens miljødebatt, men vi er da kulturbærere..!!
DH   

Tommy J.

Nästa generation kommer att tävla med el. racer bilar. Det sinnrika högtalarsystemet sänder ut respektive bils original sound individuellt eller i grupp och toppas med en ordör av soppa, däck och så vidare.
Men, jag har kommenterat fenomenet Falkenberg vid ett flertal tillfällen. 1967 körde vi invignings-
tävling på den s.k. Nyhemsbanan. Fullfartaren hette Nyhemskurvan. Då kunde du räkna samtliga hus på EN HAND runt banan. Nu kryllar det. T.o.m. en skola har man lyckats placera på uppfarten!Jag undrar hur i heliske han är funtad som bygger nytt vid en racerbana. Jag skulle inte gjort det. Dom får skylla sig skälva om det skall finnas någon rättvisa. Eller hur? Kanske markn var gratis?
Tommy #41