Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Allmänt snack

Startat av Pelle Svensson, 20 februari 2009, 13:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pelle Svensson

Här kan vi prata allmänt om Sports 2000

Adestam Concept

Mantorp

Varför blir det inga tävlingar på Mantorp?, -är det ett mål att förlägga tävlingarna så långt bort från Stockholm som möjligt? ;-)

Pelle Svensson

Jäpp, har man råd med 3st Sports 2000 så har man också råd att resa :-)

Anledningen till att vi inte kör på Mantorp är att banhyran är för hög för att vi ska få ekonomi i det. Det är också svårt för MK Scandia att få fram funktionärer till fler helger.

Adestam Concept

Det var det jag trodde och nu har jag fått det bekräftat.

Med 3 bilar och det pågående bygget av ny större verkstad så räcker inte pengarna längre än till kommungränsen ;-)

Rickard

Mogens

Hejsa,

HMS i Danmark vil have Sports2000 med d. 16/17 Maj.
Mød op og vær med på gridden inkluderet hyggeaften med god mad.
http://hms.dk/downloads/2009/Bane/Knutstorp_maj_2009_tillaegsregler.pdf

Bedste hilsnar
Mogens  ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Pelle Svensson

Nu "Gubbar" är det dags anmäla sig till Sturup. Bara 2st har skickat in papperen.

Pelle Svensson

Som numera avdankad Sports 2000 åkare var det tråkigt att se det lilla antalet av bilar på Sturup,endast åtta bilar var anmälda varav sju stycken kom till start.
Har ni tappat intresset eller är det någonting annat som fattas?
Något måste vi i vart fall göra och jag hoppas att flera tänker komma till Karskoga (anmälan går ut på Tisdag). Problemet är att vi annars riskerar att tappa rätten att köra som egen klass vilket vore tråkigt.
De förare som körde på Sturup bjöd på riktigt bra racing och King Jocke fick se sig besegrad av Johan Lindebrandt i första heatet i det andra var dock ordning återställd. Johan har tidigare kört go-kart och Ginetta men under den här säsongen hyrt min bil, så en seger och en andra plats på första racet är ju inte så illa.
Det är lite två sidigt att se sin egen bil placera sig så bra.Det första man känner och måste erkänna är att det inte var fel på bilen under förra året då jag körde den, det andra är att priset på den gick upp en hel del.

Adestam Concept

Jag för min del måste lämna walk-over för Anderstorp och Karlskoga. Mycket på jobbet och det går före rolig fritid.

mvh
Rickard

Pelle Svensson

Jo visst kan det inträffa saker i livet som gör att man måste avstå,men av 26 bilar som finns i landet så är 6st rent av dåligt.

Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 82 Jan  Hellberg Linköping TCRC46 Shrike P15
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 41 Dagfinn Larsen ÅROS TSRC40 TIGA S2000
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 63 Johan Lindbrandt Nacka S2/2 Royale
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 88 Stig Dahlman Enskede S2/2 Tiga
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 90 Johnny Johansson Upplands Väsby S2/3 Tiga
Sport 2000, Racersport Gr 4-7 period F-I 50 Håkan Holmberg Stockholm S2/2 Lola

Adestam Concept

Tråkigt, men jag låtar andra svara för sig själva och så svarar jag för mig.

Anders Fredricsson kommer att köra min bil på Knutstorp.

Rickard

Pelle Svensson

Nu är det 11 bilar