Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Startande 2009?

Startat av Rikard H, 16 februari 2009, 11:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rikard H

Hej,

Har någon koll på vilka som har tänkt att köra under 2009? Några nya bilar? Är nyfiken med anledning av att heatet har blivit uppdelat i två.

Rikard Hasselblad
BMW 2002 Ti -70 (G2 1970-1971)

E_Solheim

Velodromloppet kommet også i år til å inngå i den norske serien....  Det betyr forhåpentligvis at en der norske "G-bilar" kommer til å legge turen til Karlskoga. I Norge finns vel rundt 25 "G-bilar"....   

Har også hørt at det kommer noen fra Finland, i år også.
Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

Per H.

Jag håller på med startnummerlistorna och med den nya indelningen med G och H så undrar jag vilka som har G-bilar. Rikard H och Tommy B. lär väl ha "äkta" G-bilar, men det måste väl vara fler?
Jag skulle också tänka mig att det kan finnas G-bilar som tidigare klassat in som H av den enda anledningen att vi körde "allt" som H tidigare, och då körde med slicks, och att dessa nu vill köra i G? Kan vi då med litet god vilja godta dessa bilar som G, även om det står H i pappret?
Jag skulle tro att det inte är så många G-bilar nu med en gång att det blir ett eget heat, men vi måste ju ha dom inklassade som G-bilar så att det blir rätt från början.
Om Du ämnar köra i "G" så ring mig på 070 7212348 eller maila: ph.race@alfa.telenordia.se
Kom ihåg att Du måste vara medlem i RHK för att åtnjuta ett fast nummer. Du som redan har nummer, men inte betalt kommer att råka ut för kassörens rödpenna. Och han är grym!
Hälsningar,
Per H.

Rikard H

Även Lennart Bengtsson har en "äkta" G-bil (G2 precis som jag).

Mvh
Rikard

CAPRI52

Frågan om G och H-bilar tog jag upp i ett inlägg i februari men fick ingen återkoppling av de som tog beslutet hur dom hade resonerat. Själv har jag en -72 H-bil men som tekniskt sett är en -71 G-bil, och jag kör på R-däck. Jag vet inte om det är denna typ av bilar Per menar. Jag planerar att köra på Sturup men har avvaktat för att se hur anmälningarna blir.
Hälsn. Arne B.

Per H.

Hej Arne!

Ja det var precis det jag menade att man körde och klassade in sin bil i "H" av den enda anledningen att det var den enda period som var aktuell, och att man "de facto" körde med en "G"-bil försedd med slicks.
Kanske kunde man här nu se mellan fingrarna om man nu vill ha litet "snurr" p "G"-heatet. Att klassa om en bil som står stämplad med "H" till "G" via FIA bjuder nog på en byråkrati som man inte önskar uppleva. Det lär nog ta tid i alla fall. Men jag hoppas ju att man har fel.
I dagsläget är det ju svårt för mig att på rak arm veta vilka bilar som är "äkta" "G"-bilar eller "H" som skulle kunna bli "G". Sen har vi ju förstås de bilar som är renodlade "H"-bilar.
F.n. har jag väl ett 10-tal bilar under rubriken "G", men Ni som inte hört av er, ring eller maila mig snarast, 070-7212348 el. mail ph.race@alfa.telenordia.se
Hälsningar,
Per H.