Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Anmälan Anderstorp

Startat av Anders Jensen, 29 mars 2010, 14:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Jensen

I den officiella inbjudan till tävlingen på Anderstorp står följande att läsa.

Föraren skall vid ankomst omgående anmäla sig vid sekretariatet för uppvisande av förarlicens, klubbmedlemskort, HTP-handling / Vagnbok samt i förekommande fall anmälarlicens.

Enligt SBF är det sedan 2 år inte längre krav på uppvisande av medlemskort.
Kan arrangören ändå kräva att man visar medlemskortet?
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Henrik H

Det är väl egentligen riksidrottsförbundet som sagt att man inte kan kräva av en medlem att få se medlemskortet

Men för att köra biltävling så måste man ju vara med i en SBF ansluten klubb och hur kontrollerar man det om man inte kan kräva att få se medlemskortet  ???

Det kanske är OK för besiktningen att kräva att få se licens och medlemskortet som licensen är knuten till!




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Bo Lindman

Klubbarna ska ju skicka in en "spärrlista" på medlemmarna till SBF. Meningen är väl att de som inte har ett medlemskap i klubben som förarne är listad för i SBF:s system inte ska få någon licens utskickad till sig, även om man betalar in licensavgiften till SBF.
Det systemet borde göra att medlemskortet i praktiken är onödigt för att bevisa giltigt medlemskap i klubben.
Vet inte om detta är praxis, men så är systemet uppbyggt och tänkt vad jag förstått.
En skidåkare får inte ställa upp i en tävling utan klubbtillhörighet heller. Tror inte Vasaloppsarrangörerna står och vill se 10000 medelmskort heller, så system för att hantera det lär finnas på lfer håll.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Patrik Åström

Har både medlemskort och licens så för mig är det inget stort problem men var hittar jag den officiella inbjudan för den har jag inte sett.
En föredetting!

Ordförande

Patrik: Den skulle ha gått ut i Fredags, men bakrutestreamerna var inte färdiga,den går från Anders Ek på Onsdag.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Anders Jensen

citat Henrik:  Det är väl egentligen riksidrottsförbundet som sagt att man inte kan kräva av en medlem att få se medlemskortet

Jag talade med SBF senast förra veckan och de vidhåller att man inte behöver visa medlemskort.
Anledningen att jag tar upp det är att min klubb inte längre utfärdar medlemskort.

Så åter till frågan, kan arrangören kräva att få se medlemskort.


/A
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Ordförande

Anders,du är väl medlem i RHK? Jag brukar använda det då inte heller Ryds MK har medlemskort
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Anders Jensen

Tack för tipset, Pelle.
Skall testa det.
Tar dom inte RHK kanske de tar SVKG eller så kanske man får starta upp photoshop  ;)

/A
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Anders Jensen

För allas kännedom så kom SBF med ett förtydligande meddelande den 13:e.

http://www.sbf.se/2010/04/13/andring-och-klargorande/

Ändring och klargörande av Racing reglementet

RA 5.4.5 Rutiner vid tävling
Tävlande ska alltid uppvisa gällande licens och medlemskort för året, för den klubb licensen är utfärdad, före varje tävling
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"