Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Anderstorp

Startat av allo, 28 april 2010, 12:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

allo

Var finns alla hundkojor? eller Gordini varför har ni inte anmält er till Racet nu i maj.
Jag vet att det har pratats om att köra, sluta prata anmäl er nu.
Endast 6 bilar i klassen är anmälda totalt 8 i racet.
Norge kom igen, Max hur går det.
Sissela var det inte en koja till på gång hos er?
14 dagar kvar.

Bengt A
Klasspappa

E_Solheim

Hei Bengt,

2 svenske hundkojor har i våres blitt exportert til Norge.   Og for vår del så kolliderer Anderstorp med et race på Våler, så det blir vel dårlig med norsk deltagelse den helgen vil jeg tro.    Selv venter jeg på ny motor -  den har blitt litt forsinket, da "visse" svensker kom foran med noen motorer til bromsing i bänken ;)
Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

allo

Edwin
Vad jag vet så kommer de till Sverige nu i helgen, du får väl möta upp i Haninge.
Två bilar? jag vet bara om en.

MVH
Bengt

E_Solheim

Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

allo

Tack Max och Lennart nu är vi 10 st totalt.
Norrmännen kommer inte så vi måste se till att alla andra kommer.

Bengt A
Klasspappa

doc

Det var f-n vad det var tyst här. Fina race på A-torp och trevlig samvaro i depån. Om nu Frank bara kan lära sig att sätta fast huven innan han tränar och att inte lämna ett varvs försprång eftersom han inte fått tändkabeln att sitta fast kan det bli ännu hårdare race. Grattis till Sissela till en fin körning. Jag tycker att lättviktare under 80 kg borde ha minst 10 kg i viktlåda och de under 60 20kg. Alternativt att vi tjockisar får köra 1380 eller större.

doc

Har inte admin observerat att tiderna på forumet ff är vinter. Visserligen stämde det mer under helgen betr vädret men är det inte dags att ställ fram klockan även här

Flat-out-Frank

Ulf
Den nya tävlingsformen för kojor som kallas "huvkast på långa rakan" vanns helt klart av dig. Dels för att du lyckades kasta huv 2 gånger på varanrda (och jag bara en gång), dels för att enligt uppgift din huv var flera meter högre i luften än min. Jag ligger dock i hårdträning för huvkast disciplinen.
Den andra tävlingsformen "mecka bil på banan, ge dom andra en chans med 3/4 varv försprång" leds helst klart av mig.
Det blir pokaler i dessa discipliner (0,33 cl och i aluminium)
Flat out Frank

doc

#8
Nej lille Frank jag kastade bara en gång, andra gången var det en balansakt. Den tävlingen heter kör ett varv med huven fladdrande

RHK Forum Admin

Sådär nu är det sommartid även på forumet!
Webmaster RHK

Bo Lindman

Tack alla för en trevlig premiär helg!
några rader o lite bilder från helgen på:
http://www.classicmotor.se/hortochhant/article576283.ece
Downforce is for chickens - Sideways is for racers