Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

HTP

Startat av L-G Sjöberg, 15 juni 2010, 12:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

L-G Sjöberg

Jag råkade halka in på 1000-cupens gästbok och fick se att debatten om man skall få ställa upp i tävlingar med "draften" i väntan på att förbundet behagar skicka den färdiga HTP-handlingen.

Tydligen har någon beslutat att man inte får delta i Velodromloppet om man inte fått den färdiga HTP-handlingen ???.  Själv hade jag tydligen tur då jag fick köra i Anderstorp med bara draften till min Hansen FVee.  Till saken hör att  Åke Hansson ställde upp och besiktigare bilen på Påskafton 3 april och 5000:- betalades in så fort som fakturan kom veckan efter.  Den färdiga HTP-handlingen dök till slut upp i förra veckan, alltså 8 veckor efter betalning och efter två påstötningar till förbundet.  Sista gången var kommentaren, "Oj då, det verkar ha blivit något e-mail-strul".

Man kan undra vad det tjänar till att vara så stelbent på nationell nivå.  Vid årets två första Lurani Trophy-tävlingar på Hockenheim respektive Spa (detta är ett av FIA's officiella historiska mästerskap med krav på internationell licens) så var det inte några problem för en holländare att få delta trots att han ännu inte fått sin HTP-handling.  Enda kravet var att samtliga förare i heatet godkände att han fick delta.  Men så enkelt kan vi ju inte behandla en så allvarlig sak i Sverige, vi har ju våra bestämmelser...

L-G


Ordförande

Har någon en färdig handling som är insänd till FIA-SBF och inte hunnit få den tillbaka, så är han välkommen att köra Velodromloppet.
Däremot så har vi tidigare drabbats av ett fåtal som tror att man kan köra på en halvfärdig draft en hel säsong och det fungerar inte.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

knutspeed

...og så har dere oss fra Norge som har betalt for HTP besiktning (draft) på Velodromloppet i 2008, og pga ting utenfor vår kontroll fortsatt ikke har fått HTP. Som har skrudd hele vinteren, helt frem til Søndag faktisk, og gledet oss som besatt til Velodromen. Noen få dager før får beskjed om at vi ikke kan få kjøre. En lang og vanskelig historie. Men vi har jo ikke riktige blinklysglass, og ei heller riktig ramme til bakrute. For ikke å snakke om feil dashboard. Katastrofalt. ::)

Utrolig trist...selv om jeg godt forstår hvorfor dere gjør det.  :-X

Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...

Ordförande

Tråkigt om det misslyckats för dej, men om jag inte såg fel så var det en röd mini strax framför mej förra året och den hade väl HTP? Så du borde väl veta hur man fixar det och vad som gäller ? :-)

En sann "Norge historia" är ju att trots allt så har vi 28st anmälda från det vackra landet i väst, vilket torde vara rekord. Vi glädjer oss mycket till det.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.