Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

RHK-finalen 2010

Startat av David Hagman, 20 augusti 2010, 10:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Eva-Lisa

Miljömattor måste ni ha, Jättefina , stora gosiga miljömattor att skämma bort era bilar med finns till salu av RHK!
OM ni vill ha leverat till Falkenberg kontakta Lasse Hagman i god tid så han  kan ta med, nummer står på kontakt-sidan för styrelsen. 

Hälsningar Eva-Lisa
/ Eva-Lisa

RHK Forum Admin

Påminnelse till den som vill deltaga på vår "räkfest"

att han/hon måste anmäla sig senast tisdag 21 sept. till
Kansliet@falkenbergsmotorklubb.nu
Vi måste ha tid att få fram råvaror och om intresset är för litet ställer vi
in festen.

Hälsningar från FMK genom Bengt Åke Bengtsson
Webmaster RHK

Tommy J.

Kan INTE hitta något klockslag för förarsammanträde. Kan ngn. hjälpa!
Tommy #41

Tommy J.

Någon som vet tiden f.förarsammanträde Finalen Falkenberg?
Tommy #41

Anders Jensen

#19
Lördag 08.30, vid tidtagningstornet (regnar det så gäller väl besiktningshallen antar jag). Kontroll sker med sign-on lista.

/Anders


Tack Lars, ser att man nu ändrat förarmötet till 08:15.
/A
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Lars Bergström

Lars Bergström

Carsten Warnich

Hej alle Falkenberg-racere,

Husk nu at det danske finale-løb  flag køres på Knutstorp helgen efter at vi har været på Falkenberg.
Måske var det en idé at lade racerbilen stå i nærheden af Falkenberg eller Knutstorp, om du kommer langt væk fra  ;D ?

Der er rabat på 500 DKK til svenske og norske kørere og gratis race dinner.
Se deltagerlisten her: http://hms.dk/deltagere.lasso?l=13
Se anmeldingen her: http://hms.dk/kalender/hmsanmeldelse.lasso?id=13

Alle skal være meget velkomne til HMS Danmarks Classic Car Meeting 2010.

Stor racerhilsen
Carsten Warnich
Webmaster HMS.dk
Mini Cooper '65, #8

RHK Forum Admin

Finaler för Racerhistoriska klubben och Sportvagnsmästerskapet i Falkenberg

Till helgen är det dags för final för både den Historiska racingserien och Sportvagnsmästerskapet på Falkenbergs motorbana. Det kommer en hel del förare även från våra nordiska grannländer. Som vanligt är det en festlig stämning och en härlig inramning i depån som det brukar vara på finalen. Inom den historiska racingen är det den stora mångfalden som sätter lite extra krydda på tillvaron. Det finns bilar från i stort sett hela 1900 talet och ofta är det lika mycket att se i depån och på parkeringen som på banan. Att vinna är inte det viktigaste för alla förare, de enda förlorarna är dem som inte kommer till start! Deltagandet i de olika klasserna varierar lite från år till år. 1000cc Cupen är en stark klass med en härlig mångfald och en stark sammanhållning. Formel Vee är på uppgång igen efter några magrare år. De nyare standardbilarna har blivit så många att man har fått dela klassen. Mazda Miatorna har blivit i majoritet i Roadsport. I Modsport har man friare tyglar och där kommer idérikedomen för "hemsnickrarna" till sin rätt. Kort sagt kommer det att bli en härlig racinghelg i Falkenberg.

På bilderna ser vi Henrik Pihl som kör Roadsport C. Han har flest poäng av alla i Sportvagnsmästerskapet. På den andra bilden ser vi Roger Adamsson som leder RHK inför finalen.

För mera information se hemsidorna:
www.rhkswe.org och www.spvm.se

MVH
RHK & SPVM´s presschef:
Bengt-Åce Gustavsson - www.racefoto.se
0703-40 93 00
Webmaster RHK

Robban_63

Ser fram emot helgen var ett tag sen för min del. De roliga mina herrar och damer är att för TILLFÄLLET ser de ut att inte bli något regn enligt Norrmännen.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Halland/Falkenberg/helg.html

Mvh Robban
Ford Capri RS3100

Henrik H

Tack för en trevlig helg och ett stort tack till kocken  chef  för pyttipannan  :)





Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Carsten Warnich

Hvilken FANTASTISK bane !

Tak for arrangørerne for en super helg.
Tak til Bengt Bengtzon for at lokke mig den lange vej til banen ved at insistere på en revanche på Falkenberg.
Og tak til de mange flinke svenske Mini-folk, der hjalp med at få Mr. Bean gjort kamp-dygtig.

Vi ses garanteret på Falkenberg igen !
racesmile

Carsten Warnich
Mini No. 8, Pre 65

kanracing

 ;D Hej Carsten vilkert race ni hade i ditt löp det va helgens höjdpunkt

mvh kenneth Grön Cortina GT

E_Solheim

Ja hvilken fantastisk bane!!  Dette var virkelig "roligt"!

Og takk til Carsten for en super fin fight på Søndag - 15 runder "neck and neck" og ikke en skramme på bilene!

Takk til RHK og FMK for fint arrangement - jeg kommer garantert tilbake til neste år!
Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

Lassefalcon

Ja det var verkligen en kanonavslutning! Tack alla. Vill ni se hur kul jag hade det i en Falcon så häng med..    Falkenberg Classic 2010

Anders H

Citat från: Lassefalcon skrivet 27 september 2010, 22:36
Ja det var verkligen en kanonavslutning! Tack alla. Vill ni se hur kul jag hade det i en Falcon så häng med..    Falkenberg Classic 2010

vad är det för kamera du anv.?
hur har du satt fast den?

Anders H
Anders Hellberg
De Tomaso Pantera GR3 -75 (European Hill Climb Champion with Marco Capoferri 1975)
Ford Capri 2.0 GL -77
Volvo  PV 544 A -58