Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Lite om historisk racing i media

Startat av Bo Lindman, 02 september 2010, 17:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bo Lindman

www.classicmotor.se finns nu releasen om Våler och dessutom Historic Grand race att läsa.
Läste också senaste tillskottet på gammelbilstidningsfronten, Klassiska Bilar från Teknikens Värld.
Både Daniel Frodin och Pelle Svensson gör utmärkt reklam för vår racing där, kanon!
Med numera 4 möjliga svenska tidningar i genren borde det väl snart skrivas mer om historisk racing än STCC? ;)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

RCM

Kul att det skrivs men varför skrivs det inget om formel klasserna ? eller är det något "katten" släpat in ?

Ordförande

RCM, som du säkert vet men inte tänkte tillpåär att jag kör formel och det är inte lite somskrivits i år om bland annat Pokers, Ferdinans och mina äventyr i Monaco.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Nu var du väl lite orättvis RCM, jag som kämpar på med en hel formelspalt, utan en enda standard eller GT-bil i Classic Motor.... ;)
Kikar du på Classic Motors hemsida om historisk racing i år så är det en klar övervikt av nyheter kring formelbilarna när det gäller historisk racing. Men visst skulle det överlag vara kul med ännu mera hsitorisk racing i tidningarna. Formelbilar vet jag du kommer att kunna läsa mer om framöver...
Och som Pelle säger, både han, Poker och Ferdinand är vi många som skrivit om i flera olika media. Däremot ska erkännas att formelbilar på breddnivå är mindre meditaäckta än dito GT och standardbilar. Beror oftast på att läsaren i gemen har mer iintresse för sport och standarbilar. Vi som gillar formelbilar är en exklusiv skara  :)
Beträffande klubbens pressreleaser tycker jag för övrigt man gör helt rätt. Man lyfter fram ett par olika klasser vid varje tävling. Kr
Bra, inte en normal tidning och orkar uppringa intresse så det räcker till den mängd klasser och heat vi har annars.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

RCM

Hej på er !  Nu tängte inte jag på dom fina reppotagen från Monaco mm utan det reppotaget från Våler som RHK skickade till bland annat  till Maria på Motorport i värmland där det bara rapporterades on standarbils klasserna. Jag har stött på en del folk under veckan som undrat varför inte formel klasserna var på med i Våler. Hadde Bengt o Hanneli varit i våler så hadde en rapport från varje klass rapporteras. Annars så kan vi rapportera en toppen dag här i Marestad fina bilar o trevliga möten med motor intreserade mäniskor förare och mekaniker samt även konstnärer .....

Ordförande

Klubben har ett avtal med Bengt-Åke om att skriva pressrealiser och också reportage om tävlingarna. Vi har dock kommit överens om att han växelvis koncentrerar sig på ett parklasser åt gången.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Så har vi fått upp en liten notis om RHK finalerna med fokus på Classic Formula på www.classicmotor.se
I nummer #12 startar sedan artikelserien om Formel Vee och till våren får läsarna följa med oss ut på banan i en nyrenoverad VW motoriserad "allemansracer" som VW importören Scania-Vabis plägade kalla Fvee.
Vet att Bilsportbörsen gör två jobb runt Tommy Jagerwall och 1000 cc Cupen. Nya mycket trevliga publikatioen Gran Turismo (f.d. sportbilen) med  Alfaåkande Robert Pettersson hade en höjdarartikel om Le Mans när det begav sig med Mr Cool himself och Porsche 917. Verkar bli en hel del historisk motorsport där, inte så konstigt med Dackevall och Robban kanske?
Teknikens världs förstanummer av Klassiska Bilar var ju minst sagt lovande ur ett RHK perspektiv och fortsättning lär väl följa.
Daniel Frodins imponerande framfart i kojan i helgen borde väl öka intresset ett snätt yttelrigare?
På rallysidan drar ju Klassiker en lans för Rallyklassikerna i princip i varje nummer.
Kommande säsong har alla förutsättnignar att bli ett riktigt lyft ur ett medialt perspektiv för historisk bilsport!
Downforce is for chickens - Sideways is for racers