Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Avslutningsfest och planeringsmöte

Startat av RHK Forum Admin, 04 oktober 2010, 20:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Per H.

Hej!

Ja, jag måste ha blivit felinformerad. Jag har tagit texten enl. hemsidan. Men 195:- för en skön tur på Vättern med lunch kan det väl kanske vara värt ändå.
MVH
Per H.

L-G Sjöberg

Citat från: Ordförande skrivet 07 november 2010, 11:48
Det har i Rutflaggan insmygit sig ett fel angående priserna i Karlsborg. Den gode Per.H har missuppfattat eller är felinformerad.
Det du ska betala vid ankomst är 500:- festen,195:- för båtturen och sedan hotellrum.



Det känns ju onekligen en aning surt att helt plötsligt få reda på att priset på hemsidans inbjudan inte gäller.  Så här ser inbjudan ut. 

Inbjudan till avslutningsfesten och planeringsmöte 13-14 Nov

Deltagaravgift 500kr/pers, för detta får du:

Båtresa på Vättern m lunch

Eftermiddagsfika

3-Rätters middag

Lunch söndag


Tillgängliga rum

Kombirum singel: 595:-/natt inkl. frukost
Kombirum dubbel: 725:-/natt inkl. frukost
Standardrum singel: 725:-/natt inkl. frukost
Standardrum dubbel: 895:-/natt inkl. frukost
Standardrum+ singel: 950:-/natt inkl. frukost
Standardrum+ dubbel: 1150:-/natt inkl.frukost

(kombirum är de som ligger i den hittills ej renoverade äldre delen av hotellet)

Alla avgifter betalas vid ankomst till hotellet (500kr/pers + ev rum)



Är det någon som där kan se att det tillkommer 195:- för båtturen med lunch.  Förhoppningsvis kan man välja att skippa den delen av programmet?

Ordförande

#17
Jag tar helt på mig ansvaret för det som inträffat och skyller inte på någon annan.
Emellertid så har jag nu lyckats med att förhandla ner priset på båtlunchen till 150:- och ölpriset med 10:-. Jag hoppas därmed att mitt misstag inte blir allt för ekonomiskt betungande för Er.
125st personer (64st förra året) är nu anmälda (jäkligt kul) och därmed så måste vi stänga portarna då alla tre hotellen med "Festhotellet" är fulla. Ni kommer att placeras efter anmälningstid på hotellen. Vi fyller först hotell Wetter sedan Kanalhotellet och därefter Hotell Karlsborg.  
En taxibuss kommer att köra i den takt som ni själva bestämmer till de som placeras på Kanalhotellet och Hotell Karlsborg.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Ordförande

Glömde att säga att allt deltagande är givetvis frivilligt och då kostar det inget heller.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Jämfört med nya hjälmar hansskydd (varför vi nu ska skydda oss mot Hans?)och annat som det "hotas" med är det en ringa merkostnad och minst lika bra om inte bättre för det personliga för välbefinnandet  ;) ;D
Men de msåte vara en jäkla stor Rydsbåt vi ska få åka med  ;D
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Ordförande

http://www.mssandon.se/_other/mssandon/charter.asp?language=swe

På länken ovan kan ni kolla in M/S Sandön som vi ska ut med. Det finns 130st resturangplatser så det bli "knökat" ombord. Eventuellt så kommer alla med förnamn som börjar på B och slutar på o samt kör Saab eller Fwee att få åka i räddningsflotten efter. Maten i flotten består av torrfoder och malt.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Jason

Var har program och tidschema tagit vägen?

Ordförande

Det försvann i saneringen av gammal info. men här är hålltiderna.

Lördag
Incheckning på hotellen 10.00 - 12.30 (kom i tid då vi är många)
Lunchresa med M/S Sandön 13.00-ca.16.00 ( hon utgår från bron vid norra infarten till Karlsborg)
Prisutdelning 18.00
Middag 19.30
Dans och barliv 21.00- ?

Söndag
Planeringsmöte 10.00- ?
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Skönt att malt ingår i skaffningen i flotten, borde gå att späda med vatten har jag hört...
Saab gjorde små fina roddbåtar i alumium efter kriget, kan kanske vara en sådan jag ska få äran att åka?
Om det finns någon kvar, kunskapen om korrosion var inte så stor på den tiden, så de bärjade läcka i nitskarvarna illa kvickt.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders Jensen

Boråsgänget ber att få tacka styrelsen för en kul och bra fest.  Beer
Lite stul inledningsvis med förläggning av samåkande på olika hotell men det redde ut sig till slut.
Bra ide med skyttelbilar mellan hotellen.


/Ulf o Anders m respektive

(Det finns fotobevis på var Hr Lindman tillbringade sin båttur)
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Ordförande

Tack alla för uppstället på avslutningsmötet. En 100% ökning av deltagare gjorde tyvärr att vi alla inte kunde bo på det samma hotellet, hoppas att det inte störde allt för mycket.

En fråga som kom upp på planeringsmötet var om vi vill köra en av RHK cup tävlingarna på Våler eller Jyllandsringen, eftersom vi behöver ett snabbt svar så skulle styrelsen vilja ha lite snabba kommentarer och åsikter här.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

L-G Sjöberg

Citat från: Ordförande skrivet 17 november 2010, 12:26
Tack alla för uppstället på avslutningsmötet. En 100% ökning av deltagare gjorde tyvärr att vi alla inte kunde bo på det samma hotellet, hoppas att det inte störde allt för mycket.

En fråga som kom upp på planeringsmötet var om vi vill köra en av RHK cup tävlingarna på Våler eller Jyllandsringen, eftersom vi behöver ett snabbt svar så skulle styrelsen vilja ha lite snabba kommentarer och åsikter här.

Jag har för mig att frågan blev Våler, Jyllandsringen eller Kinnekulle.  Anders Dahlgren erbjöd ju, å SSKs vägnar, RHK att köra en tävling på Kinnekulle samma helg som Våler (27-28 augusti).  Jag röstar definitivt på Kinnekulle.

Beträffande avslutningsmötet och festen så tycker jag det var mycket lyckat och det gjorde inget att vi hamnade på Kanalhollet, även om man kan undra varför vi fick betala för dubbelrum+ (1195:-) för att ganska medelmåttligt rum.  Min hustru som har koll på affärerna påstår att det rum vi fick hade varit billigare om vi bokat direkt med Kanalhotellet...

L-G

Eva-Lisa


Hej!

Jag förde noteringar så gott jag kunde men detta är vad jag skrev vid punkten, se nedan . Frågan var om vilken tävling som skulle kunna ingå i  RHK Cup eller inte.

MVH Eva-Lisa

Urklipp av noteringa på RHK planeringsmöte i Karlsborg:

Förslag: 1-2 oktober Jyllandsringen  att verkligen satsa på. Skall vi lägga in Jyllandsringen och byta med Våler !   Omröstning på hemsidan !


PRELIMINÄR KALENDER   2011
29-30 apr.  Knutstorp          HMS DK
13-15 maj  Anderstorp        ARC                (även Swedish GT, Ginetta, Abarth)           RHK CUP
28-29 maj  Padborg             HMS DK
17-19 juni  Karlskoga Velodromloppet  RHK KMF       (helhistoriskt)                             RHK CUP[/li][/list]
Ev rallybilar också!   Kanske inte kommande tävling men
18-19 juni  Djursland           HMS DK
8-9  juli       Knutstorp  SSM    MSCC                                                                              RHK CUP
24-25 juli   Karlshamn          Intresseanmälan – inbjudan Östersjö festivalen en slinga 4 varv på lika tid. ALLA sorters bilar välkommna
6-7 aug.     Röforsloppet Arboga      Intresseanmälan – inbjudan  går på oljegrus vill gärna ha deltagare. Det är  75 års jubileum, endast  historiskt   Formel välkomna, Utställning på fredagen i stan med fest på kvällen  tävling lö-sö , mc endast sidvagn. Även Formelbil välkommen! Kommunen satsar . Sveriges äldsta biltävling som fortfarande körs!
6-7 aug.     CHGP DK                                                       (datum ej konfirmerat)
12-14 aug  OGP Nürburgring
20-21 aug  HGR  Ahvenisto    HRF FIN
27-28 aug. Våler CSM          NSK-HRN NO                    (datum ej konfirmerat)            RHK CUP
16-18 sept  Falkenberg          FMK      RHK-HMS DK     (helt historiskt)                        RHK CUP
Rallybilar  , runt Falkenberg letar man efter rallybana och har kommit en bit
1-2 okt       Jyllandsringen     HMS DK  Man vill göra detta till en STOR tävling , helhistoriskt

RHK vill gärna få in samarbete med Danmark, Finland Norge osv   tanken är att det finns plats och stora heat är alltid roligt
/ Eva-Lisa

L-G Sjöberg

Synd att du inte noterade Anders Dahlgrens inlägg.  Var det bara jag som gjorde det? ???

L-G

Anders Jensen

Nej då L-G.
Tusencupen har med det i våra anteckningar att:

Medlemmarnas åsikt om Jylland eller Kinnekulle isf Våler, ska inhämtas genom omröstning på RHK´s hemsida.


/Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"