Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Vad händer i Vinter?

Startat av Robban_63, 01 november 2010, 15:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robban_63

Tar ett koncept från danskarnas forumdel.

Vad händer i era garage under de kalla vinterhalvåret?

För min del blir det en genomgång på caprin. Kolla lite motor täta lite läckor och möjligtvis måla om underredet.



Så har vi något intressant eller ointressant att se fram emot till våren? dela med er av båda delar  :)

Mvh Robban
Ford Capri RS3100

Anders H

har du inte några fler bilder på Caprin som du vill dela med dej...  ;)
Anders Hellberg
De Tomaso Pantera GR3 -75 (European Hill Climb Champion with Marco Capoferri 1975)
Ford Capri 2.0 GL -77
Volvo  PV 544 A -58

Robban_63

Citat från: Anders H skrivet 01 november 2010, 20:22
har du inte några fler bilder på Caprin som du vill dela med dej...  ;)

Fler bilder hittar du här.
www.garaget.org/bitter_
Ford Capri RS3100

Henrik H

#3
Lotus 61'an skall bli klar till nästa år!

Just nu så är växellådan hos Leif och blir väl klar bara jag får kompletterat med alla delar som inte passade. Sen återstår "bara" att passa in och lacka karossen samt diverse småfix som hjulupphängningar etc......

Men först så skall trädgårdsbordet och stolarna oljas in och ställas undan för säsongen  8)

www.norberg-motorsport.com/






Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Patrik Åström

#4
Oljan som jag försökt få att stanna kvar i motorn hela säsongen var svårare att få ut än jag tänkt mig. Om problemen börjar redan där kanske jag ska låta bli att göra en enklare service av motor, förgasare och bromsar. Byta broms- och kopplingscylinder. Laga och lacka karossdelar samt byta ratt.

Det finns ju inga enkla fel för någon som inget begriper så jag kanske ska stanna vid att kolla lufttryck och hoppas att bilen håller ihop nästa säsong också.
En föredetting!

Henrik H

#5
CitatDet finns ju inga enkla fel för någon som inget begriper så jag kanske ska stanna vid att kolla lufttryck och hoppas att bilen håller ihop nästa säsong också.

Då lär man ju aldrig sig något  ::)

"Trying is the first step towards failure"
Homer Simpson




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Mr Mustang

Så där ja, nu är Ralten strippad igen för vinterns översyn. Så lite som jag kör med bilen så hittar jag konstigt nog alltid nya skavanker  >:( Men visst är halva nöjet att finfixa detaljer  :)  Det blir bla. ´ceramic coating´på avgassystemet,byte av alla vätskor,nya bakskivor och div.slang,bult o muttrar. Jag har även fastnat i Mercedes renoveringsträsket, men det är en annan historia........
Ha en trevlig vinter i garaget alla F3 vänner  Beer.
Mvh Mr Ralt  racesmile
Mr Ralt

Henrik H

Det var hemskt vad det blänker.
Har du något som reflekterar färgen eller har du guldförgyllt alla länkarmar & stag??




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Lars Bergström

Vad är "Mercedes renoveringsträsk"?
Lars Bergström

Mr Mustang

Hej Lars & Henrik,  racesmile
Mina stag,bärarmar etc är givetvis endast ´orginal´förnicklade. Exellent förnickling i Stockholm har fixat det.
Beträffande renoveringsträsk så är det något som man sjunker ner i efter först sagt ´jag ska bara fixa till ett par grejer på bilen´ >:(  I mitt fall går det alltid över styr, just nu en 1985 Mercedes 500 SEC som är en av mina sommarbilar 8) som ska återställas till 100 % orginalskick.  ???
Mr Ralt

rally57

Hej! Håller på att slutföra mitt volvo 142 bygge period G. Kommer foto snart. MVH, Mats Nilsson Rally57