Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

HTP

Startat av stefanp, 15 januari 2011, 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

stefanp

HTP
Danskarna har priserna klara för dom nya HTP papperna + förnyelse vart 5 år.


"Disse internationale vognbøger HTP  koster nu fra og med 1.1. 2011

Biler op til og med 1961 2.700 DKr

Biler fra og med 1962 3.900 DKr

Særlige biler ( F1, Gr C mv.) 6.300 DKr

Alle HTP skal fornyes på DASUs webshop når de er 5 år gamle.
Den originale HTP indsendes Til DASU. Påregn 1 måneds ekspeditionstid.

Fornyelse koster

Biler til og med 1961 1350 DKr

Biler fra og med 1962 1950 DKr

Særlige biler 3150 DKr "

RPB -67

doghouse

Alltså 4895sek +1950sek för fem år till! för tex 62-klassen.
I sweden 5000 tusen för alla kategorier i evighet!!!
Har jag fel? Bara undrar?

Anders Jensen

Skrev inte Hågeman i Rutflaggan att FIA har tankar på att införa 5års giltlighet på alla HTP?
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Rikard H

Vad hände med giltighetstiden på 10 år eller mer som "såldes" in när HTP:n kom?
Rikard Hasselblad
Chevron B8 #91

Ordförande

Richard, vi vet ännu inte den exata utformningen ännu, så det är ingen idee att spekulera förens vi vet.
Besked kommer så fort att det är faställt hur det blir.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

doc

Jag måste bara få fråga. Har vi inte representanter hos FIA som åker dit och skall kunna påverka. Jag har egentligen inget emot att betala vad saker kostar men vad får man för förlängningsavgiften. För mig verkar det vara mer av typen stämpelavgift. När avgiften för den nya HTP blev 5000 var det en höjning med flera 100 procent jämfört med den tidigare avgiften. Förr skaffade man en kopia på homologiseringen och sedan körde man en besiktning vilket oftast gick på under en timma inklusive trevligt snack och kaffedrickande. Ett av skälen till att ändra var att fia inte ville ta ansvär för bilarnas ursprungsid. Tidigare FIA-papper gällde också att bilen var vad som dokumenterades betr historia etc. HTP friskriver sig från allt sånt. Den nuvarande handlingen innebär alltså mindre arbete och den har bara ett värde, dvs att man kan köra historisk racing, inget annat.
Detta räcker förstås för mig men jag förstår inte varför man skall betala mer för mindre, och nu också uppdatera papperen efter 5 år. Bilarne kontrolleras ju varje gång man reksar, är inte det nog????????????

Flat-out-Frank

Ulf, Nu var det ju braaa länge sedan din gamla häck kontrollerades.... Själv känner jag mig som hemma "inne i hallen"  bland våg, spårmätning, vipparmskoll och div kontroller. Dessutom har du lagt till o-klassade brun/svarta fartränder på sidorna. Men, kanske kanske fler borde få åtnjuta privilegiet att bli kollad. Därför bra idé med lottning.
Flat out Frank

Ordförande

Som sagt var: " vi vet ännu inte den exata utformningen ännu, så det är ingen idee att spekulera förens vi vet.
Besked kommer så fort att det är faställt hur det blir "
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

doc

Sorry Pelle Bra länge sedan var i Anderstorp bägge racen. Först frigång sedan vägning utan att jag fick sitta i men det gick bra ändå. Kul att några fler än Lindman skriver här. Förlåt Bosse inte illa ment

Ordförande

Doc angående ditt inlägg här och i ämnet om klockan som går fel.
Skönt att höra att du inte "pruttar" vin mitt på dagen  :D
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Dag-Henning

Jeg tror dessverre at dette med fornyelse av HTP hvert 5.år er en FIA-ide vi alle må slite med i årene som kommer, uansett hvor vi bor ....Det er et faktum at det begynner å bli dyrt å kjøre "historisk" etterhvert- Ikke bra!!  

E_Solheim

Klubbene burde gå i sammen og "protestere i fellesskap" - dette tar jo helt av i fra FIA side.....  Ikke nok med at bilen skal vedlikeholdes, men nå skal stol, belter, HTP og helt sikkert også HANS-krave byttes hvert femte år....   Kjapt 10-15.000 som går rett i dass da annenhånds verdien er lik 0.   Om vi ikke reagerer og gjør noe snart så kommer denne trenden før eller siden til å drepe oss, da kostnadene for å delta blir for høye og rekrutteringen dør ut.  Oppfordrer herved RHK, HMS, HRF og HRN til å sende en "protest" i samtlige forbund...

Kanakje ikke så rart HTP ses på som en vits i England og det er klubb-klassene som regjerar...
Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

doc

Ja Edwin dags att sätta ner foten. Tyvärr har klubben under alla år varit mesig utan gräns. Det är för sören vi som betalar verksamheten både i FIA och bilsportförbundet. Jag har en känsla av att det finns en hel del som inte vill stöta sig med höga vederbörande. Dags att ändra på detta annars har vi snart kostnader som i F1

allo

Bra ide tycker jag, låt oss kräva ett avståndstagande från galenskapet på årsmötet.
Snart sitter vi där med skiten.
Bengt

knutspeed

hmmm. Er det mulig. Dette er ikke annet enn dårlig gjort. Og når man har mer enn 1 bil så blir det komplett latterlig. Hvor skriver jeg under på protestbrev?  flag
Birger Knutsen, Norge, Morris Cooper S 1275 #42 2004-2009. Nå forsøk på Sunbeam Imp...