Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Elakartade rykten sprids

Startat av Pelle Svensson, 10 mars 2009, 17:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pelle Svensson

Nu närmar sig säsongen och jag hoppas alla skruvar av tusan.

Tyvärr sprids det lite tråkiga rykten från olika håll som jag vill dementera.  >:(

Någon eller några springer tydligen omkring och pratar om att det inte ska bli något Velodromlopp. Sanningen är att banan är bokad och förskottet betalt. Bruno arbetar med inbjudan som inom en snar framtid kommer att publiceras. Vi har gjort en hemsida enbart för racet den hittar du på www.velodromloppet.se. I går blev det klart med Karlskoga Motorveteraner, så Velodromrallyt är på plats. Saab klubbarna är på gång.Superhäftig flyguppvisnning är klart.Ett avtal med Nostalgia är klar och det blir nog den största satsning som RHK gjort genom tiderna på annonsering. Bakrutestreamers, affischer,programlayout och biljetter är klart och kommer att tryckas inom det snaraste.
Så nog faan ska det bli Historic fest.

En liten anmärkning är på plats,eftersom Nostalgia är vår huvudsponsor på Velodromloppet kommer inte reklam för konkurerande tidningar att tillåtas på bilarna.

Ett annat rykte säger tydligen att RHK ska begära utträde ur Stockholm Bilsportsförbund. Inte heller detta har någon sanning i sig.

Så snälla ni eller du som springer omkring och pratar skit,ta reda på fakta i stället så slipper vi en massa oreda. Jag svarar gärna på frågor finns på mobilnr 070 6046464 eller på mail ibsab@telia.com


Bo Lindman

Ja, skitsnack verkar vara en i vida kretsar populär form av historisk racing.
Fråga:
Vad kostar det att köpa sig fri från reklamen vid Velodromloppet?


Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Rikard H

Är det inte på sin plats att göra detta till en stor fest för historisk racing och en gång för alla skippa sandlådenivån...

Tycker att upplägget för årets Velodromlopp låter som en höjdare. En stor eloge till alla inblandade!  ;D




Pelle Svensson

Svar till Bosse L:
Det finns inte och kommer inte att finnas någon prislapp.Det handlar om lojalitet mot en sponsor till RHK som vi hoppas ska vara med oss i flera år än detta.

Bo Lindman

Ok Pelle.
Jag har fått ett generöst erbjudande att låna en bil för 1000cc Cupen till velodromloppet, men jag är rädd för att troligtvis uppstår viss intressekonflikt för mig i detta avseende. Sånt händer, även om jag under mina ca 30 år i bilsporten nog vill påstå att en friköpsklausul är normalt förfarande. (men på Le Mans Classic var det också bara att foga sig, så...) Bra att klubben utvecklas och numera förstår att vara mån om att vårda sina sponsorer.



Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

Bosse:
Jag var lite snabb i svaret i går.
Man kan får 2.500:- köpa sig fri från att arrangörsreklamen på bilen, men fortfarande är det inte tillåtet att ha konkurerande reklam på bilen.

Mr Mustang

Jag håller med Rikard, lägg ner ryktesspridning och kärringskvaller. Bravo RHK som försöker försöker fixa en trevlig historisk racing helg, jag och mina F3 kollegor i Scandinavian Classic F3 and Cigar Club kommer att vara på plats med spännande F3 bilar och lite tjo och glam ´like in the old days´. Hälsningar Christer
Mr Ralt

Bo Lindman

Pelle!
Tack för kompletterat svar, det gör det lite lättare för mig att realisera mina idéer för Veloloppet.
Jag har inga principiella skäl att inte vilja göra reklam för Nostlagia, som jag tycker är en mycket läsvärd tidning.
(liksom Klassiker och Classic Motor) För det case jag planerat för är det däremot bra att bilen är medialt neutral.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers