Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Startavgifter

Startat av 96%sprite, 27 februari 2011, 23:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

96%sprite

Har inte hunnit bygga ny motor denna vinter heller, men nästa kanske. Men när man nu läser att det kanske ska vara nya fiapapper igen och startavgiften höjs varje år... måste det vara så dyrt eller vart går pengarna? Läste årsprotokollet 3000 nästa år enl. racesam, googlade det och där står att de flesta ska ta 2000... Klart man vill rejsa, men med transporter, däck och underhåll av bil så räcker inte arbetarlönen inte till. När jag började för mindre än 10 år sen kostade det 1500kr en ökning med 100%

Ordförande

I de 3000:- du betalar så ingår numera fredagsträning, el och race.
Jag startade för 14 år sedan och har aldrig i en RHK tävling betalat under 2000:-. den summan höjdes sedan till 2500:- exlusive el och fredagsträning.
Det är ingen som tjänar några stora pengar på dej, det är bara att kolla klubbarnas och banägarnas ekonomi så ser du det.
RHK,s målsättning är att driva verksamheten +-0, efter att vi under några år byggt upp en "säkrhetsbuffert".
Men visst kan jag hålla med dej att det "drar i väg" när man summerar alla kostnader.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

96%sprite

Kanske var lite väl negativ, :P vilket inte är min stil, skrev efter att inte varit så verksam ett tag och inte läst på så mycket, läste att ni ska försöka behålla app k och följa det men utan de nya reglerna och det låter klokt och hoppas det blir så annars kommer man nog att tappa en del, för har man inte tid eller råd att köra hela "tiden" så blir det för dyrt att köra en del tävlingar, vilket vore mycket tråkigt.

RCM

Ett sätt att få ner  startavgiften är att välja banor med låg hyra ex Kinnekulle. Och varför inte tillsätta en grupp med företagsamma snubbar som fixar en sponsor som ex Hall har fixat till Västkustloppet.

allo

Vad har Gottland ring för startavgifter?
Bengt