Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

SV: Lite rapporter om vinterarbeten tack

Startat av ynggus, 27 januari 2011, 07:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ynggus

På tal om vinterarbeten, föresten så har jag följt jobbet med DOC kojan, det är inget fel på den kan jag säga, mycket fin bil.

För egen del så har jag lite småjobb på gång, för det första så väntar jag sedan tre månader tillbaka på motor och växellåda till min VW 1500S (skall få det i morgon??) Bilen behöver en riktig genomgång efter sommarens bravader.

Sen så har bygget av en rally Saab Monte Carlo börjat, där är upplägget så att bilen är min, jag betalar, jag gör elsystemet och detaljjobbet, men en kille ifrån Vallentuna (Inte vilken som helst) bygger och kör, förmodligen så blir den inte klar förrän i höst. Den är rostlagad, förstärkt, med bur och lackad isblå. 4-bultat med proggresiva rallyfjädrar och Bilstein (Han kör normalt egen bil i annan klass)

Sen har vi min Saab MonteCarlo som jag försöker sälja, den gråe, en otroligt fin bil klar för 1000cc, men den är dyr så det tar tid, men vi får se.

Så till det senaste projektet Austin Cooper 970S, man är bra på att ta vatten över huvudet. Skall vara klar till säsongen 2011, karossen bör vara klar med båge och lackering första veckan i mars, redan här förstår ni vilken optimist man är (ni skall se karossen, men samma plåtis som DOC) Man tror ju alltid att alla grejor finns, visserligen så har jag motor och växellåda (lådan är klar, liksom ny Longman topp och kam) motorn behöver en totalrenovering, liksom allt  övrigt. Jana som har fullt upp med sin flytt och omorganisation av verksamheten (kämpar varje dag med detta) han stönar och svettas mer än vanligt, så jag kommer att få lägga mycket tid på karossen när den nu kommer tillbaka.
Det kan tänkas att vi ses någon gång, det kan till och med bli så att någon bil blir klar, men inget lovas.
Annars så har jag inget att göra, jag jobbar visserligen fortfarande, men allt har sin tid så jag slutar nog den sista mars.
Yngve Gustavsson

kanracing

 ;D Hej jag har tagit ut motorn igen i min Cortina Gt renoverade förra året o den har gått 7 tim.Fick problem på Gelleråsen med oljepumpen alla kuggarna försvann på drivningen.kunde köra vidare med ny pump som jag fick köpa av Heiki från Suomi snäll kille.Ska borra hål i blocket så drevet får smörjning o försöka få några hk till så jag kan fortsätta att jaga Amazoner .Min son har köpt en Super 7 kopia med Honda mc motor o ska tävla i Modsport 2 e Roadsport A han har tröttnat på att se sin gamle far söndags åka o vill köra själv  racesmile

Kenneth Grön Cortina no 61

allo

Jag köpte en färdig bil trodde jag, behövde ställas in för ny förare stog det i anonsen.
Låter enkelt tänkte jag, men tur jag började i höstas.
Stol, bälte, bromsar, stötdämpare, markfrigång, cornerweight, växellåda.
Jo jo jag blir klar jag har ju HTP nu, tänkte hinna med en träningsrunda i tyskland samt en på kullen om det nu blir någon, innan Anderstorp.
Formelbil är tajt i kommer man ju men ur är värre, jag får nog börja träna.
Fy fan vad jag längtar.
Bengt ;D

weiter

Hej!
Håller på att bygga en Mustang 65:a som jag hoppas få klar till säsongen. Karossen och hjulupphängningar klara och bilen är just nu på lackering. Motorn beställd hos Pekka Nyström för leverans Vecka 16.
Tyvärr så tar arbetet för mycket av bilbyggartiden men hoppas att jag skall hinna.
Mvh/Anders Weiter

L-E Danielsson

Fortsätter med Saab 65:an i 1000cc. Motorn är ur för genomgång och justering, ska försöka få till bättre bromsar fram. ??? I övrigt allmän genomgång samt skaffat lite mer däck.  racesmile

Bo Lindman

Formel Vee renoveringen går framåt ibland med stora steg, ibland med små...
Ramen närmar sig färdigstatus, lådan är klar, bakvagnen i stort sett klar, en massa stort och smått är blästrat och lackat, just nu försöker jag komma på hur mycket otur Ferdinand Porsche hade när han tänkte i konstruktionen av baggens framvagnen. Tur det är lika för alla i Fvee, eller i alla fall nästan lika. Fvee konceptet är glimrande, men tekniskt inser jag hur bortskämd jag varit med mina Saabar. Att det inte skiljer mer än ett decennium i konstruktion är svårt att tro...
Nästa vecka ska för övrigt motor och låda ur min gamla 1000cc Saa, innan den går på välbehövlig karossrenvoeringen inför midanttssolsrallyt. 13 års tävlande utan en enda större reparation gör att visst underhållsbehov väntat på att bli gjort. I år lbir det 8 år sedan bilen gick sitt sista race 1000 cc Cupen. Dags ett får komma ut igen, även om det blir den östgötska nationlsporten Oually i fortsättningen...
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Victor Israelsson

hallå där,kul att det är några som skriver och att det är namn man känner igen nu när man varit borta ett tag från lekstugan,håller faktiskt på att försöka få rumpan ur nu,så att bilen blir klar till denna säsong,tog typ 4 år längre än planerat. bilen en Ford mustang -65 va ju blå o guld,är numera vit med ca 65% ny plåt och totalt renoverad,har ju gjort allt själv vilket resulterar i att allt tar sin tid,Pekka byggde motorn till 2003,är så fin att den bara fått rejäl översyn med lager,kam o lite tricks,har ju gått kanon 2003-2005 dumt att ändra för mycket på det. Va faktiskt och köpte ny stol o bälte på Dalhems i helgen,så det enda stora grejen är att få tag på någon som vill göra en HTP på bilen.
lite tricks med hjulinställning o bromsar och köra bilen på rullande landsväg lär nog behövas också, vilket betyder kanske klar till sommaren...

hade bra och hoppas vi syns i sommar.
Victor Israelsson Mustang nr 93

Tommy J.

Well Doc,
Först måste jag med största tillfredställelse konstatera att 1000 Cupen ser ut att bli den bästa sedan starten med bl.a. många " nya " 970S. Hoppas du och ni alla andra " nya " i klassen får förmånen att uppleva den fantastiska stämmning som klassen präglas av.
Att få köra två säsonger och vinna alla starter är för mig fortfarande något mycket speciellt. Men, nu lär jag väl få mina varma fiskar hett serverade. Good Luck!
Betr. min Mini har jag gjort stor service med knappast några förändringar. Vi har fortfarande delar kvar av tuning programmet att " grotta " i så det blir inte många förändringar just nu.
Däremot vad gäller kropp och lekamen trimmas till vanvett. Jag tappade 20kg under sjukdoms perjoderna 09 och 10 så just nu prioriterar jag min hälsa. Det var en mer än tuff tid och utan att ha 1000 Cupen/RHK bl.a. att focusera på vet jag faktiskt inte hur det skulle gå. Det var ingen vanlig förkylning.
Annars ser jag fram mot fina rakbladsvassa race 2011 med clean racing och mycket socialt vardande.
Kan inte hitta ditt telefon nummer. Är det hemligt? Maila mig gärna.

Vännen
Tommy #41

RCM

Om någon är intreserad av vad som händer i vårat garage så är det en period G 1300cc på G Lite tråkigt att lämna Formel Ford och ett trevligt gäng men en FF är ju kvar !  Anledningen till klass bytet var Karlskogas beslut att inte tillåta förmelbilar längre på onsdagsträningarna.
Info: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66933
För övrigt känns det som ett mellan år 2011   pga Anderstorp som inte är så roligt om man inte har en F2 eller dylikt sen en deltävling i Damark är ju lite utan för våran budget, synd att det inte blev något på Kinnekulle den banan passar våra bilar bättre en ex Anderstorp.

Hälsningar
Per Fogelberg

doc

Efter ganska mycket pyssel i kylan fungerar nu elsystemet. Återstår att installera manöverdelen i högra dörrfickan. Jag bifogar lite bilder. Även om det är kallt är en lyft en välsignelse
Tyvärr fick jag inte med några bilder

Anders Jensen

Det skall bli kul att följa din byggtråd, Kari.   racesmile
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Lars Bergström

#11
Ulf,
För att lägga till en bild: Välj "Fler alternativ ..." längst ner och där "bläddra", peka på filen där bildenär lagrad, sedan "posta".
Bilden får sedan vara max. 600 kB.

Citat från: doc skrivet 13 februari 2011, 17:00
Hurgör man för att infoga bilder. När jag klickar på ikonen lägger den bara in en fåning kod men ingen bild kommer med
Lars Bergström

doc

en bild på "nya" kojan hängande i liften

doc

Lite slit i kylan ger resultat Elsystemet färdigt, manöverpanel i dörren samt huvudbrytare bakom tvärbalken. Slangar till oljekyl och filter tillpassade. Slutet av denna vecka bär det av till slangmojen för pressning samt till janolisa motorsport för att skaffa stol o bälte. Måste också ringa alucars för att jaga på om tankarna

Henrik H

#14
Inte CT-65 precis men äntligen händer det lite med min Lotus-61 FF1600 som förhoppningsvis blir klar till säsongen 2011. Alla hjulupphängningarna har provmonterats innan de går iväg på ytbehandling. Stolen har fått sina fäste och lite spackel. Motor, bromssystem och elsystem är klart. Det som återstår är inpassning och lack av karossen, växellåda, avgassystem samt en miljon smådetaljer.

Fler bilder finns i min profil http://rhkswe.org/forum/index.php?action=profile;u=2;sa=pictures;album=2 och på min hemsida http://www.hhtech.se/




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson