Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

UPPSTART 2011

Startat av Tommy J., 20 mars 2011, 09:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy J.

STORT TACK, till " team " Dan&Anders för väl genomfört uppstartmöte i går. Och, ett lika stort tack till " team " Kaj Wallin som generöst upplät sitt Museum till oss. Sympatsisk skaffning, mycket att titta på, många racing klenoder, memorablia och kuriosa. Det skulle vara enkelt att skriva minst en sida om detta orakel men det kanske vi kan få återkomma till i ett nummer av Rutflaggan. Bravo Kaj mycket snyggt ordnat.
Det mest slående var att min profetsia för två år sedan håller måttet. Ett 14-tal " nya " gubbar, Norsk dam och bilar pålistade till i år. Bl.a. en handfull BMC Cooper 970S för att nämna några.
Vi ser ut att kunna gå mot ännu en problemfri säsong utan lösa tråda vilket innebär att popular-
iteten för 1000 Cupen troligtvis kommer att öka i tillväxt.
Besöket av RHK´s styrelse medlemmar Conny Johansson och Sture Danielsson var trevligt. Tekn.
Conny´s förklaring och vägledning genom App.K´s laburinter var både informativ och upplysande.
Många tekniska frågor kom upp till ytan och jag tror att vi kommer att få ett bättre förhållande med våra tekniker redan i år. Hoppas detta kan glädja dem som tycker sig kommit lite på kant!
Via Bosse L. finns en förfrågan om 1000 Cupen skulle önska deltaga med ett eget heat i samband med NGTC ( STCC ) 2011. I så fall ingående i RHK Cupens totala antal tävlingar undet detta år. Det kan vara en riktig HIT om vi gör detta rätt. Inte bara för klassen utan också för RHK.
Ja, så blev det Lång Dags Färd Mot Natt. Upp 04.00 och hemma 22.00. Bröderna Severinsson, Hågeman och Krister Wigren var vänliga att både hämta upp mig och återlämna mig. Trevlig resa, många kloka tankar och ett väldigt trevligt möte. Men, vad annat skulle det kunna bli med ett så sympatiskt gäng gubbar. Inte minst intressant eftersom 44 st närvarade med bl.a. Knutstorps gästen Mäster själv.

Ännu ett tack
Tommy Jagerwall #41

Bo Lindman

Tack för trevlig rapport Tommy!
Kul att det är sådan medvind i 1000cc Cupen. Verkligen ett roligt styrkebesked!
Ett liten förtydligande och tillrättaläggande av eventueltl missförstånd, beträffande ett gästspel vi lämplig STCC-tävling.
En sådan inbjudningstävling tänkte jag främst utanför RHK-Cupen, för att ej underminera deltagandet vid RHK:s egna tävlingar.
(precis som Fvee kör på Bug Run och G-H på Västkustloppet) jag tror vi lärde oss både för och nackdelar när man körde HTCC.
25-30 tusenkuppare på t.ex. STCC-finalen våre väl en höjdare långt utanför våra egna led?!

Precis som alltid tror jag historisk racing behöver bli bättre på att visa upp sig utanför våra egna kretsar. Ett sådan här möjlighet tror jag är mycket positiv om alla pusselbitar kan falla på plats.  Vi ska också vara ärlgiam ot oss själva i analysen om vilka våra klasser som har bäst förutsättningar att vara ett bra skyltfönster för hsitorisk racing i t.ex. STCC-sammanahng. Här är det som det sett ut senaste åren fräsmt 1000cc Cupen och Std/GT G-H som har bäst förutsättningar. Trlogen också GT E-F om man lyckas mobilisera bra startfält.
Men hur mycket blivande formelbilsåkare jag än är, så tror jag mindre på våra formelklasser i just detta sammanhang.
Dessa skulle nog tillsammans med Sports2000 göra sig snäppet bättre profilmässigt med ett gästspel hos SRL.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Bo Lindman

nu skrev jag sådär slarvigt igen, förlåt...
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders Jensen

Ja då var uppstarts mötet avklarat och det var riktigt roligt med så många deltagare.
Utan tvekan var detta för mig årets hittills bästa lördag, mässor och andra evenemang inräknade. Helt otroligt ställe han har den där Wallin.

Tänkte bara helt kort kommentera ovanstående inlägg så inte det sätts igång onödiga diskussioner.

På fråga till deltagarna om ev deltagande på någon STCC tävling så var intresset minst sagt dåligt någon enstaka kunde tänka sig detta.
På följdfråga om de kunde tänka sig delta om det ingick i tusencupen så verkade samtliga vara intresserade av detta.
Alltså inte konkurrera med RHK cupen (som vi klarlagt tidigare, Bosse).

Ha en bra dag.
/Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"