Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Velodromloppet 2011

Startat av RHK Forum Admin, 16 april 2011, 04:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RHK Forum Admin

Anmälan finns under tävlingar
Webmaster RHK

Rikard H

Hittar inget om sista betalningsdag för anmälningsavgiften eller betalas den på plats?
Rikard Hasselblad
Chevron B8 #91

RHK Forum Admin

Sista betalningsdag borde väl vara samma som sista anmälningsdag.......

Anmälningstiden utgår 30 maj 2011. Anmälan anses godtagen i och med föraren får sig tillsänt
startbekräftelse.
Anmälningsavgiften insättes på Pg 49377-5
BIC/SWIFT:NDEASESS, IBAN: SE23 9500 0099 6034 0049 3775
Webmaster RHK

Henrik H

Var är alla F3or  ???
Inte så många FF1600 heller.
Var är ni? är det för att Mr Ralt inte lobbat för en F3-Festival iår?




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Mr Mustang

Tyvärr har jag inte lobbat för ´F3 festivalen´ eftersom jag tar raceledigt i år pga arbete och andra bilprojekt.Givetvis finfixas det med Ralten för att återkomma 2012  Beer. Kul att Aronsson änteligen verkar komma ut med sin nyrenoverade Ralt RT 30 racesmile. Hälsningar Christer.
Mr Ralt

Mr Mustang

Ja, jag vet, klart att Aronsson har en RT3  :-[
Mr Ralt
Mr Ralt

Henrik H

Nu börjar det likna något i FF1600/F3 1000cc Heatet :D
Någon har lyckat värva en flock 1000cc F3 bilar  racesmile




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

David Hagman

#7
Deltävling tre i Historic F3 1000cc European Trophy (http://www.f3historic.com/) kommer att hållas i samband med Velodromloppet. Mycket trevligt. Hittills åtta anmälda F3-1000cc, varav fyra utländska. Vi får tacka först och främst Ferdinand Gustafson för detta härliga initiativ.

Här kan ni se årets mästerskapstvåa Francois Derossi, som kommer till Gelleråsen, tävlandes i sin Chevron B17 på Monaco Historic GP 2010:

Monaco Historic Onboard F3 1000cc.m4v
Fantastisk video.

Utöver detta: härligt att se legendarerna Bev Bond och Barrie Williams återvända till Gelleråsen. Hoppas på bättre minnen den här gången för Bev Bond (se http://rhkswe.org/forum/index.php?topic=760.msg2656;topicseen#new). Barrie Williams lär göra livet surt för en hel del "storkubikare" i Std/GT Period G-heatet i Pelles BMC Cooper S.

Lär ha varit länge sen så kompetenta utomnordiska förare kom på besök till Velodromloppet.

149 st. anmälningar hittills. Hoppas på en rejäl hets imorgon så förra årets siffra på 169 spräcks. Speciellt de nyare formelbilarna lyser verkligen med sin frånvaro.

E_Solheim

Utrolig show at dere har klart å få med Barrie 'Whizzo' Willams...   en Mini legende. Kjørte bl.a for det legentdariske Mini VITA (VITAMIN) teamet på 60-tallet.
Whizzo debuterte i billøp som 11 åring (!) og har kjørt alt som rører seg...  En fryd å se han hoppe fra bil til bil på Goodwood Revival hvert år... (Har kjørt over 50 race på GR!).....  synd man ikke har en G-bil nå ... :)


Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

lotsen

Nödgas återigen konstatera att jag inte förstår någonting: heatindelningen skiljer sig markant från sidan "Anmälda" till "Tidsschema"! Hur är det - vi i Std/Gts pre 65 över 1300cc, är vi heat 9 eller heat 6? Kan ju vara bra att veta när man planerar avresa och ankomst mm....

Eller är det ngt endast jag av alla anmälda missat i informationen?

Heatordning: Enl "Tidsschema"
9 Std, GT/GTS över 1300cc    
Och enligt "Anmälda!":
Heat 6 Std/GT/GTS -65 över 1300cc

Anders Lotsengård 070-580 13 83

Ordförande

Anders:
Jo det kan bli lite rörigt in i det sista :-), men om du följer inbjudan, till att börja med och sedan går på din startbekräftelse ( som normalt är den samma som inbjudan) så är du helt rätt ute.
Rörigheten beror ofta på att när man gör inbjudan så vet arrangören oftast inte hur många som vill åka i respektive heat. Eftersom klubbens motto är att alla ska få köra så kan det ske omkastningar i sista stund.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Patrik Åström

Nog kan det bli lite rörigt alltid. För att göra det tydligare borde det i tidsschemat tex stå: "09:00 Heat 1 för bilar i heat 10" eller som det ibland blir "...Heat 1 för bilar i heat 3 och heat 10". Om vi istället alltid skulle gå efter inbjudans heatnummer så kommer alltid heat 10 (Formel Vee) starta i heat 10 och då blir vi alltid kvar till sist på söndagen och det blir ju inte så kul för oss. Problem kommer dock uppstå när vi ska köra tillsammans med Formel Fordarna, ska vi då starta i heat 3 och/eller i heat 10?

Men om nu inte heat och heat är samma sak så kanske någon som är mer hemma i racetermer än jag kan hitta på ett annat namn för heat eller heat, då kanske det skulle bli tydligare för alla!? Om nu någon begriper vad jag skrivit...

Ha en trevlig helg!
En föredetting!

Jason

Och inte blir det bättre att kalla det för klass för det är ju olika klasser i samma heat...

Min fråga om ny heatindelning är fortfarande obesvarad. (som jag ställde i en annan tråd)
Som jag sa så enligt det som sas på årsmötet så skulle det bli rena GT- och std-heat
från och med i år.
Sedan kan jag förstå att om man inte får fulla heat då så måste man omfördela.
Men jag skulle ändå vilja veta ifall ambitionen är att köra rena gt- och std-heat i år...

Ordförande

Kan vi bara få till det med antal startande i heaten,så finns det ingen som har något emot det.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

RHK Forum Admin

Förslag till klassindelning för anmälan nästa år en nedan dvs utan heat nummer så får arrangören para ihop de anmälda


Förkrigsbilar, Nordisk Special, F3-500 Midget, Formel Junior klass E
FF1600, Formel Junior klass F, F3-1000cc
FF2000, F2, F3, F4, Super-Vee, Formel Opel, Formel Renault
Std -65 upp till 1000cc (tusencupen)
Std -65
GT/GTS -65
Std/GT/GTS 1966-1971
Std/GT/GTS 1972-1981
Tvåsitsiga racingbilar Gr 4-7, period F-I + Sport 2000
Formel-Vee


Till Velodromloppet så skall vi försöka få tidsprogram och heatindelning i klartext så det inte blir som på Anderstorp där heatnummerna blev i enlehet med Patriks redogörelse nedan
http://rhkswe.org/forum/index.php?topic=724.msg2669#msg2669
Webmaster RHK