Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Sturup

Startat av Bo Lindman, 20 mars 2009, 14:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bo Lindman

Läste i en notis på nätet att Sturup var unders konkurshot och att Svedala MK skulle anordna en rallycrosstävling istället för den inställda "sportvagnstävlingen".
Det är väl inte RHK:s preimärtävling som avses hoppas jag?!
Banans hemsida ligger nere (eller fått annan adress?)
Kanske bra om RHK i rådande läge kunde bekräfta att preimären fortfarande gäller enligt plan?

Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Henrik H

Hej

Det hade varit bra med en länk till notisen om du nu hittade den på nätet, så man kan se datum etc.

Det senaste jag hörde var att det var "All systems Go!" och det var efter styrelsemötet i feb.

Kanske ngn i styrelsen kan svara på frågan.

HH




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Bo Lindman

Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders Jensen

Ännu ingen konkurs. Banan drivs vidare mha gode man/advokat och de har tydligen ett par spekulanter.
Vi är fortfarande med i kalendern iaf så det kan ju inte vara RHKs tävlande som menas i artikeln och rallycrossbanan... den är ännu inte byggd.
Återstår för RC folket att se om den ev nya ägaren prioriterar bygget av RC banan i första skedet.

http://www.svedalamotorklubb.se/html/kalender.html

/Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Pelle Svensson

Jag besökte Sturup i Tisdags och fick svaret att ingenting är stoppat utan man kommer att köra vårt race.
Banan är tills salu och det finns spekulanter. Banan ingår i som en del av en "Bamse" konkurs och drivs av förvaltare dock inte konkursförvaltaren som driver "Bamse".
I sådana här fall så försöker givetvis förvaltaren att få in så mycket pengar som möjligt i företaget och visa att det finns drivkraft i företaget för att kunna sälja det till högsta möjliga pris.
Att man har vilja att göra det bevisas till viss del av att STCC fått betalt för skulder genom att man överlämat två sportbilar av motsvarande värde till STCC.
Styrelsen har en plan som vi följer. Om det mot de svar och besked vi fått, skulle visa sig att vi inte kan köra där.
Vi har beslutat att avvakta några månader till.

Bo Lindman

Tack Pelle!
Då siktar vi på att bege oss till Sturup för att bese premiären.
Tror den banan är riktigt kul för de flesta av RHK-bilarna.
(har själv bara rejsat med nyare bilar där)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Andreas Åkebrink

Jag tycker banan är vldigt rolig att köra på, det enda som inte är så bra är väll att depån är väldigt trång. Ser fram imot att köra där.

/Andreas

stefanp

Hur blir det med tävlingen på Sturup nu när banan har kursat?

RPB -67

Pelle Svensson

Se ovan,samma gäller fortfarande. Konkursförvaltaren brukar oftast vara den säkraste affärspartner man kan ha

Tommy J.

Hej alla,

Var idag i kontakt med Bengt Persson ( 0705 493147 ) på Sturup Raceway betr. test körning 17.00-21.00. Mej föreföll det som att de kör på!

MVH

Tommy Jagerwall

Per H.

Hej!

Har också precis varit i kontakt med Bengt Persson, och det har varit ett möte med konkursförvaltaren i onsdags, där dock inte Svedala MK fick vara med. Klart är dock att man kommer att köra de tävlingar som är planerade. Jag har inte adressen, men Googla på "Svedala MK" så står där också några rader under "Nyheter".
Håller också med Pelle S. om att kk-förvaltaren brukar vara säker att ha att göra med. Det är ju trots allt hans skyldighet att dra in så mycket pengar till boet som möjligt, och skulle han vilja sälja innan, så är det ju bra för köparen att få några tävlingar (=pengar) med i bagaget.
Hälsningar,
Per H.

Aslak H H

I OFFICIELL INBJUDAN - Sturup Raceway står det den 21-23 maj 2009, altså torsdag, fredag och lørdag. Blir det ingen åkning på søndagen?
Nogon som har hittat progammet for helgen?
Aslak Heldal Haugen, Oslo
Van Diemen 85 #60

Pelle Svensson

Aslak:
Torsdagen är en röd dag (helgdag) i Sverige och  Fredagen är vad vi kallar en "Klämdag" de flesta svenskar lpassar  då på att ta ledigt även den dagen. Därför har vi valt att köra Torsd-Lörd.
Något tidsprogram har jag inte heller  sett till.

Aslak H H

Takk for raskt svar Pelle. Fredagen er like klemt her hos oss  ;D Men får oss som skal reise et stykke, får vi even klemme litt på onsdagen også  :o Søndagen får vi bruke til returen  >:(
Aslak Heldal Haugen, Oslo
Van Diemen 85 #60

Pelle Svensson

Jag har lite mera fakta nu. Det är ingen körning på Torsdagen men du kan anlända efter kl.17.00. All träning och tävling sker på Fredag-Lördag.