Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Generös Pelle

Startat av Tommy J., 22 juni 2011, 18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy J.

Det räcker inte med plånbok det handlar om att vara generös. Jag tycker det var storstilat att bjuda över de gamle och förse dem med en bil att tävla med. Du, Pelle Svensson Ordf. RHK, har verkligen visat en unik sida och jag lyfter " hatten " så högt jag kan. Bravo!!!!!!
Vännen
Tommy J #41 1000CUPEN

Ordförande

Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Per H.

Instämmer med Tommy!!!

Hälsn.
Per H

Ordförande

Tack Per.
Ska vi prova med Sir Moss nästa år? Han har ju också en massa historia på Gelleråsen.
Barrie sa att han hade en mycket bra kontakt med honom och att han med en säck pengar skulle ordna det. Risken är väl att vi rensar klubbkassan.
Finns det någon i klubben som har en bil som skulle passa och som är villig att låna ut den ?
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Anders Jensen

Fint initiativ att ta hit de gamla kämparna, Pelle.
Hade tidigare enbart talat med Barry per telefon så det var riktigt kul att träffa honom "in person".

Betr Moss så är väl han väldigt bekant med SAAB... ;)


Slutligen tillönskas alla RHK:are en riktigt trevlig midsommar!

#34 Jensen
Tusencupen
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Bo Lindman

Instämmer till fullo med tidigare inlägg .Mycket generöst och trelvig initiativ av Pelle. Gentlemenen tycktes ju trivas hos oss också!
Ferdinands insatser för 1000cc F3 ska inte heller glömmas bort i sammanhanget. Derossi och Fischer var också positiva och trevliga herrar.
Beträffande Moss besutade han sig under årets Le MansLegends att lägga hjälmen på hyllan för gott. I alla fall beträffande racing.
Uppvisning skulle jag nog tro att han kan tänka sig. Saab vore ju kul med tanke på släktbanden. Annars kanske någon Jaguar E-type, MkII eller originallik C-type replika  kunde vara något för displaykörning? Någon Aston Martin DBR1 har vi ju inte i landet, tyvärr.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Ordförande

Jo Bosse, Barrie berättade att Sir Moss vid 84 års ålder beslutat sig för att sluta tävla, men vad faan drömma kan man väl alltid :-)

Angående Ferdinans insats så har den redan gett ringar på vattnet på "Kobben".
Bev, som är mycket involverad i "Skrickarna" eller hur man ska översätta smeknamnet på F3 1000, ringde i morse och bad mej kolla om det fanns några rabatter på färjorna mella "Kobben" och Sverige.

Förövrigt så tycker jag inte att vi ska glömma bort någon som bidrog till att göra Velodromloppet till en mycket bra tävling och helg.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Ja visst ska vi unna oss att drömma. Ibland slår det ju in till och med :)
Tänkt ett helt eget heat för 1000cc F3 på Gelleråsen. Med herrar som Bev Barrie, Wisell, Torsten Palm, Uffe Svensson coh vilka nu mer som är still going strong av de ursprungliga hjältarna i sina screamers, tillsammans med Ferdinand och gänget Det vore något det!
Kändisrace på Lördag och ägarrace på söndag a la Goodwood? 


Nä nu är det dags att skicka sillen på sinmskola. Trevlig midsomma!

/Bosse
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

E_Solheim

Hatten av for Pelle's enestående initiativ.  Whizzo satte bra farge på stevne og var helt klart en 'snakkis' i paddocken.  Takker forøvrig alle for en flott helg...  t.o.m. værgudene var på vår side :)
Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)