Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

F3 festival Velodromloppet 2012

Startat av Mr Mustang, 14 augusti 2011, 16:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr Mustang

 Vi tänker köra en riktig F3 festival på Velodromloppet nästa år, sätt igång och planera alla F3 ägare/förare, man ur huse så kör vi ett riktigt rökarfält  racesmile. Kanske vi kan få dit Matte Mek´s mobila bar till kvällsminglet  Beer Någon som vet varför F3 1000cc inte får köra i Monaco Historic 2012?  Velodromloppet kan bli ett bra alternativ, ur kostnadssynpunkt :)  Mvh Christer
Mr Ralt

Ordförande

Kul upprop, jag kommer !
1000, la väl för mycket olja, eller hur Ferdinan :-)
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Man brukar varva de klasser som historiskt har kört i Monaco, ibland år för år, ibland med längre intervall. FJ brukar varvas med F3 1000 cc har jag för mig. De nyare F3 klasserna med 1600-2000 är väl relativt b´nya i MC och ger arrangören en bredare bas att välja ifrån. Senast var det ju en star andel deltagare i den klasserna med MC som hemvist. Kanske också spelar in?
1000cc F3 hör hemma i ;MC tycker jag, men visst variation över tiden är nog inte fel. Så gör man ju Goodwood ockaå betr t.ex. St marys Trophy. Ilband är det pre 61 ibland ärt det enbart Mini, ibland är det pre 66 osv.

Själv väntar jag att 1967 års supportklass i MC åter bjuds in till den magiska stadsbanan. Då kördes ett förlopp för Formel Vee bilar där,
(det året var Fvee supportklass vid ett antal eurpeiska F1 lopp) Men för att ACM ska släppa in katten igen, krävs nog att husse, dvs VW viftar med en lämplig check framför pingvinerna i det eleganta klubbhuset. Men vem vet, kanske bara att få Kriss Nissen att förstå värdet av märkets motorsport herritage och hur man PR mässigt drar nytta av det.
Av ren händelse råkar det vara 67 års modell på den egna Fvee, så kom igen nu Nissen, 2014 passar mig utmärkt ! ;) ;D


Downforce is for chickens - Sideways is for racers

motul


Bo Lindman

Jag är helt färdig redan nu, med bilen är dett annat... ;)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Henrik H

Tunnt startfält i årets F3 festival   ???

Vart har alla F3or tagit vägen?




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Joakim Broström

Man skulle kunna tro att den rymt! :) Men jag tyckte att jag såg en F3:a i garaget härom dagen i all bråte. Jag skall prata väl med den och försöka övertala den att komma ut iår!
Men det blir nog en lång övertalning, så velodromloppet missar vi.