Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

2012

Startat av RCM, 02 september 2011, 21:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RCM

Vilka tävlingar är inbokade för 2012  ?  det blev ju lite struligt inför 2011. någon som har koll på det ?

Henrik H

SSM andra helgen i Juli är väl givet  racesmile




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Mr Mustang

Velodromloppet 2012 blir förhoppningsvis en riktig rökarhelg med F3 festival. Ett antal nyrenoverade F3or är på G, även Thim brothers hotar med comeback  racesmile. Blir det även premiär för Lelle P´s super vee ? :Y:
Hälsningar Christer
Mr Ralt

Bo Lindman

Vi får hoppas och förutsätta att Velodromloppet och SSM är givna på traditionell tidpunkt.
Även finalen på Falkenberg tycker jag utvecklats till ett självklart event värt att vårda och utvecla.
Sedan skulle jag vilja se Anderstorp, Mantorp och Kinnekulle i kalendern. De två sistnämnda är ju en stund sedan de fanns med i RHK kalendern nu. I det sammanhanget kan man fråga sig om det är 5 eller 6 deltävlngar som ska gälla? Jag tror personligen på att 5 är rätt lagom, men det är jag det...
Gotland vore ju en kul nyhet, men är ju lite "opraktisk" när det kommer till logistik och faciliteter som övernattning i annat än medhavd husbil. Hur är det med Sturup numera?
Däremot tycker jag man bör ta sig en funderare över om det nordiska utbytet ska ske genom att RHK förlägger deltävlingar i ett grannland.
Personligen tycker jag att ett besök i något av våra grannländer är ett trevligt sätt att kombinera racingen med en avkopplande utflykt.
Men man ska respekt för att det för de flesta som ägnar sig åt den klubbracing som ju detta till syvende og sistd är, kan uppleva att tid och kostnader för tävlande i grannländerna gör att det får bli grädde på moset. Den förhållandevis klena uppslutnignen till Våler kanske är ett tecken på detta?
Det nordiska utbytet kanske trots allt sker bäst genom att resp land utser en av sina egna tävlignar till deltväling även i Scandinavian Historic Masters?
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

allo

Vi kan väl rösta om villka tävlingar som ska ingå, det var ju lyckat förra gången.
>:D
Bengt

Henrik H

Bengt, det är fritt fram att skapa en omröstning.....  ;)
(Det finns en flik för detta brevid "skapa nytt ämne")




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Bo Lindman

Hjääälp en omröstning igen... :o
Glöm inte att lägga till alternativ som inte ska vara med, annars blir det ingen fart i forumet ;) ;D
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Jason

Efter en säsongs frånvaro från racingen så kör jag var som helst 2012. När som helst...
Bara att handla ny personlig utrustning och HANS.
Men som sagt, Velodromloppet, SSM och Falkenberg måste ju ligga kvar.
Behåller gärna Anderstorp oxå, om de får behålla några bullerdagar vill säga.

RCM

Vi vill ha Kinnekulle !  för står inte varför det inte går att lägga en tävling där ? teknisk bana o skapligt långt fär alla.
Anderstorp är tråkig o har ofta struliga funktionärer. RHK "cup" bör köras i sverge även om Våler tävlingarna är trevliga men långt bort för dom bortanför Hallandsåsen. Sen tror jag att vi kommer att tappa en del förare nästa år pga en kostnad för HANS skyddet för det är ett krav 2012 i all bilsport utom i Folkrace Tänk er en halvpanna med HANS skydd !

Ordförande

Tycker att det är bra åsikter här och jag hoppas att det finns flera som vill säga sitt.
Styrelsen kommer att lägga fram ett förslag på planeringsmötet i samband med årsfesten.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Jason

#10
Citat från: RCM skrivet 03 september 2011, 21:03
Vi vill ha Kinnekulle !  för står inte varför det inte går att lägga en tävling där ? teknisk bana o skapligt långt fär alla.
Anderstorp är tråkig o har ofta struliga funktionärer. RHK "cup" bör köras i sverge även om Våler tävlingarna är trevliga men långt bort för dom bortanför Hallandsåsen.

Kinnekulle är helt ok. Kul bana så det ställer jag upp på.
Anderstorp är den bana jag har närmast till, om det nu är en ursäkt. ;)
Sedan är det ju en av få banor som man kan sträcka ut ordentligt på.

Citat från: RCM skrivet 03 september 2011, 21:03
Sen tror jag att vi kommer att tappa en del förare nästa år pga en kostnad för HANS skyddet för det är ett krav 2012 i all bilsport utom i Folkrace Tänk er en halvpanna med HANS skydd !

Jag har för mig att jag såg ett datum en gång som var 2012-12-31 för när den nyare FIA-klassningen gällande personlig utrustning skulle träda i kraft.
Men när jag läser i SBF regler för historisk racing så står det nu 2012-01-01.
Så där har ju många av oss lite mer utgifter inför 2012.
Vad det nu kommer att innebära...

Bo Lindman

Intressant, jag hade också för mig att det var from 2013 vi skulle skydda oss mot den tydligen numera elake Hans.
Tänkte att det var jag som gjort en freudiansk feltolkning av texten, men i så fall kanske vi är fler med den förmågan? ;)
Det blir rätt mycket pengar utöver redskapet. när man ska börja med bilsport numera. Tänk då på våra kompisar i rallyskogen där all personlig utrustning ska multipliceras med 2. Visst säkerhet är viktigt och kan inte mätas i pengar, men när kostnaderna rusar riskerar valet bli ett annat än bilsport för nöjes skull. Var den smärtgränsen går är nog högst individuellt och därför farligt oöverskådlig för sportens utveckling och rekrytering. Men med färre deltagare sker ju färre olyckor, så det är nog bara bra...
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Mr Mustang


Hmm. beträffande 2012 så verkar det som att det inte blir någon ändring på personlig utrustning och hasse krav   Beer

http://rhkswe.org/forum/index.php?action=printpage;topic=715.0
Mr Ralt

Bo Lindman

Den informationen framgår inte av SBF: tekniska regler TR6. Där sägs det 2012-01-01.
Är väl bara att pröva hur man klarar sig vid tävlings besiktningen utan HNRS skydd nästa år.
Dom lär väl märka om man saknar stödkorsett...
Det värsta som kan hända ar ju att bilen får stå kvar på släpet i depån. Det kan man ju leva med.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

RCM

Kan inte någon besiktnings man svara på frågan om det är HANS krav till 2012 ?