Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Rutflaggan

Startat av Ordförande, 05 oktober 2011, 16:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ordförande

Jag fick i dag "Nya" Ruttflaggan i min brevlåda. Vill bara tacka alla inblandade som hjälp till att göra detta som jag tycker otroliga lyft.

Det där med Bengtzon-Flodins historia från Våler om mej, kommer det att utkrävas hämd för så småning om, men tills dess är det väl bara att tugga sand och var tyst :-)
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Ber att få isntämma, Rutflaggan fick ett klart lyft i färg. Dessutom var det med mycket nöje jag läste Tommy Jagerwalls trevliga artikel om 70-talets racing. Härliga foton också. Ser fram emot kommande artiklar singnerade Hr Jgerwall.
(Om man ska vara petig i sammanhanget om något som ligger mig nära om hjärtat så kom väl Std A snarare från dåtida rallyreglementet, där vi körde både Std A och för min egen del Std B från 1974 och en bra bit in på 80-talet, snarare än SSK?  även om kg/hk onekligen var en SSK uppfinning) Men då är jag nog petig i överkant.... :)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Tommy J.

Bosse,
Tack för det. Jo, det kommer mera! Det är bra att du i detta sammanhang är petig. Som du förstår talar vi om ett " un plugged " minne som spänner om 50 år. Det är inte svårt att ta fel och ha glömt. Men, till min stora lycka har jag red.chefen Per Hågeman som inte släpper mycket genom nålsögat innan det kollats och kollats igen.
Tommy #41

Bo Lindman

Jag tycker du har ett imponerande gott minne, Tommy. Känslan i artikeln som just är spontant unplugged tillför ochså mycket för engagemanget och läsvärdet. 
Beträffande Std A minns jag att redaktionschef Hågeman själv härjade i den klassen en del med en ljusgrå BMW 1600 Ti.
Mitt fläckvisa minne säger mig att du också var med i Std A som förare eller teamchef?
Själv hade jag en halvgammal Fiat 124 Sport Coupe som jag var inne på att bygga för klassen (det gick en fin gul 1600 SC minns jag)
Men när vi började riva för att bygga racerbil, hittade vi så mycket rost att uppförsbacken blev för brant.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Tommy J.

Bosse,

Jorå, rätt. Team Top Print och Mazda RX-3. Körde och basade. Jättespännande bil som ju torde platsa fint blan BDA/G´na. Vi körde dem i SM 1977 och 1978. Men varken Volvo eller SBF maffian
gillade dem. Körde i team med Tobbe Walfridsson. BF Goodrich var enhetsdäck och de var hemska.
Tommy #41

Anders Jensen

Idag kom äntligen flag och jag måste hålla med.
Ett riktigt lyft med färg och med gamla foton från Tommys arkiv.
Kul att läsa om Tommys historier daterat 70tal.
Ser redan fram mot nästa nummer.
Bra gjort alla inblandade. Beer

Anders #34

Pelle: menar du att Bengtzon/Flodin bara hittar på?
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Tommy J.

Tack 1000 broder Anders,
Dina ord värmer oss alla som är skyldiga och sporrar likaså till nya artiklar. Jag vill också berömma TEAM ÖGATS GLÄDJE, mina goda vänner Janne och Kiki. Vi har stött och blött detta länge och även jag tycker att det blev ett förtjänat lyft.
Förra söndagen åkte jag taxi för 8000:-. Tåget gick sönder och jag hann inte fram i tid till flygplatsen och missade milt uttryckt föreställningen och resan. Nu satsar vi att komma iväg igen
i morgon!!! Sen blir det hem och fila för 2012.
Tommy #41
P.S. SJ betalade D.S.