Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Gran Turismo mässan i Nacka?

Startat av Bo Lindman, 11 oktober 2011, 16:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bo Lindman

Ett rykte på 1000cc Cup sidan säger att RHK kommer att medverka vid tidningen Gran Turismos mässa I Nacka Strand den 28-30 okt.
Kul och trevligt i så fall!
Ett tips till klubben om man nu är en av utställarna, är att göra lite reklam för sin medverkan vid mässan hos oss medlemmar. Kan tänka mig att vi är flera som tycker ett mässbesök är extra kul om det finns en koppling till vår egen klubb. Dessutom ett tillfälle att trägfas och tjöta lite spontant off season. Sedan får ju arrangören möjligen då några extra besökare också, vilket kanske inte är fel och gör det intressant att bjuda in RHK som utställare fler gånger. "Ringar på vattnet" osv...

Mvh Bosse
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Ordförande

Jo Bosse ryktet talar sanning.

Jag hade tänkt att gå ut med det lite närmare i tid mot mässan med tanke på att man lätt i vår ålder glömmer saker och tid.

Vi kommer att vara med i en mindre omfattning. Vår monter kommer att innehålla två bilar. Den här gången så satsar vi på GT bilar, Solmans Jagga och Hagmans Marcos. Gt och sportvagnar är ju temat för utställningen.

Så därmed så får jag önska alla välkomna att besöka mässan och vår monter.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Bo Lindman

Roligt!
Bra val av bilar, som passar in på tidningens målgrupp.
Ledsen om jag sabbade din tidsplan, men en del av oss behöver så här på äldre dar planera i god tid också.
Det blir lätt stressigt om man på en och samma vecka ska vara i god tid utanför konsum när de öppnar, kvittera ut pensionen på posten (eller var f-n man gör det numera?) mata katten och dessutom pallra sig iväg till Nacka.
För säkerhets skull får vi väl hjälpas åt att påminna Alzheimer ligth racing team några dagar innan också, så kanske vi får dit alla katergorier av oss. Vi syns i Nacka!   
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Bo Lindman

Var ute på mässan i går kväll. Mycket trevlig mix som Picko och GT gänget fått ihop.!
I mitt tycke en av de bättre mässorna på länge. Ett bra utval snarare än mängd.
RHK:s monter var den första man snubblade över när man kom till hall två (som möjligen var lite svår att hitta tyckte Picko själv)
Riktigt trevligt med Solmans Jagga och Hagmans Marcos som tillsammans med Sture och Lasse mycket är värdiga representater för vår klubb.
Fanns som sagt en del del godsaker att se, bland annat Henryssons imponerande Daytona Coupe, en av Lindqvists (?) fina Ferrari. Samma märke hade RHK:s B-Å och Jonas Bengtson med sig i sin monter. I övrigt C2 Corvettes, Healys, Sprite, C-type replika m.m. Själv fastnade jag en god stund i Porsche 356 klubbens monter där en fin 50-tals 356 Carrera med bra historia fanns med. Mycket fin renovering, där man också lyckats bevara patina och historia trots en renovering med hög klass och finish. Att den rätt unika Carreramotorn exponerades separat utanför bilen var ju en bonus!
Å ut till Nacka Strand i helgen vet ja!
Downforce is for chickens - Sideways is for racers