Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Var är alla bilar??

Startat av Victor Israelsson, 15 januari 2012, 20:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Victor Israelsson

Hej på er där ute,tänkte bara ställa en liten enkel fråga,var är alla standard -65 bilar över 1000cc.
Min far var med och startade upp denna klass 88/89 då var det inte så många bilar som fanns,tog väl ett par år tills det fylldes på ordentligt,tidigt 90-tal fanns det ett gäng bilar och 94-96 fortsatte klassen nu med E-M status att växa ännu mera.
Åren 97/98 samtidigt som jag körde så på Mantorp fick vi ha en B final,vilket va jättekul. Men var är alla bilar idag borde ju finnas typ 100 bilar någonstans???
Är dom blivit sålda utomlands,blivit rallybilar eller står dom någonstans??
För min egen del blev det barn,hus(jättedyrt med hus),företag och mera barn som att det inte funnits tid och pengar men jag e ju ung...(typ 40) så jag har ju tiden för mig och planen är väl att komma ut i år med Mustangen.
Jag är bara nyfiken,ni kan väl skriva om er bil finns kvar och om det finns någon plan...

Må gott
Victor
Mustang 93

weiter

Hej Victor,
Behövs tydligen någon som kan marknadsföra historic racing och skapa intresse för denna form av racing som i mitt tycke är 100 gånger roligare än dagens larviga STCC.
Sen är det synd och skam att max ljudnivå är satt till 95dB. Borde vara som på Goodwood m.fl banor. Ljudet är mycket av upplevelsen för publiken.
Vi får hoppas på en renesans och att  de som har bilar tar fram dem.
Mvh/Anders
Ps. Skulle skickat mer bilder på Mussen men nån har låst ämnet.Ds

Anders Jensen

Hej Viktor.

Jag tror nog att en del tröttnade och lade av i samband med införandet av HTP.
Pga den mer rigorösare tillämpningen av AppK behöver nog en del bilar viss ombyggnad/anpassning för att klara nuvarande besiktning.
Så bilarna finns nog kvar där ute i garagen....

Mvh
Anders
#34


/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Tommy J.

Tja, vem vet? Men om så skulle vara vore det ju intressant med en enkät. Detta mot bakgrund av nya kommande dylika " måste " kostnader i framtiden som FIA kan påbjuda så det inte blir tomt på banorna. Speciellt med tanke på medelåldern bland de troget deltagande.

Tommy #41