Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Historic GT: Solman dominerade säsongspremiären

Startat av David Hagman, 23 maj 2012, 16:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

96%sprite

Nu händer det nåt, så mycket har ju inte skrivits på denna sida sen den öppnades tror jag :) annars kan man ju tro att sidan är nerlagd så lite som det händer här. Jag tror att man måste skapa en vikänsla i klubben och ha mål att jobba emot, vad kan man göra att få fler deltagare tex. För min del är det ekonomin som styr och tror att det är så för en del andra med även om de kanske inte säger det. Men är det inte så att ekonomiska krisen slår här med, var det inte då det dippade ner? Jag lyssnade på en som skulle få ett exklusivt cafe´ att gå bättre, de sålde 100 cappuccino för 50 kr, hur skulle de få mer kunder, sänka priset för att konkurera? för att göra en lång historia kort, lösningen var för att fånga de kunder inte tyckte sig ha råd genom att erbjuda ett billigare altrenativ, samma cappuccino men mindre till lägre pris. 

Anders H

När jag gick med i RHK så trodde jag att jag skulle få mer hjälp hur det går till att bygga om bilen för historik racing. Tips reportage mm, men det är precis samma som innan jag gick med.
Jag kunde fråga teknikerna redan då, så egentligen finns det ingen anledning att gå med i klubben före det är race dags...

jag tycker det är minst sagt att det är svårt att tyda reglerna, och andra som redan tävlar tycker tydligen samma, så varför inte göra ett reportage om hur det går till att göra en bil klar för historik racing... 
Hur man ska tyda grekiskan (reglerna)...

Jag trodde jag skulle få läsa om andras bilar som bygds om, och dom som redan är ombyggda...
Reportage om olika bilar/klasser i rutflaggan skulle jag vilja ha. Vad är det som skiljer mellan alla formelklasser tex.

En hemsida med reportage om medlemmarnas bilar, kan aldrig vara negativt och kan bara sporra andra att jobba mer för att få bilen klar... Eller köpa en race klar.

Även om man har en bil så är steget stort (läs dyrt) innan allt är klart bara för att få prova om det är nått för mej. Så kanske någon typ av prova på med egen bil, i lugnare tempo  eller få åka med några varv. Kan göra att nya kommer till i alla klasser. Jag vet att det är svårt pga säkerheten men det måste gå på nått sätt...

Varför inte bjuda in /ringa runt till alla med färdiga bilar, och fråga ska du inte med och ha kul...
Eller be dom komma (utan bil) till en tävling och bara vara med i gänget kanske blir dom så sugna att dom tar bilen nästa gång...


Anders Hellberg
De Tomaso Pantera GR3 -75 (European Hill Climb Champion with Marco Capoferri 1975)
Ford Capri 2.0 GL -77
Volvo  PV 544 A -58

Jason

#17
Det finns naturligtvis mycket som kan göras bättre och säkert en hel del som med enkla medel kan fixas till.
Med lite mer tid så hade det varit kul att kunna bidra med mer till klubben och historisk racing.

Man får göra så gott man kan en och var och vara tacksam för de eldsjälar som dock finns och ställer upp.
För GT/GTS så är jag väldigt glad för allt som Åke och David gör. Hoppas ni orkar hänga i.!!

Sedan så tycker jag att medlemmarna i RHK över lag är väldigt hjälpsamma. Vill man ha hjälp med vad än det må vara
så finns det alltid någon att ta kontakt med, och de ställer upp och är hjälpsamma. Tveka inte att höra av dig till någon.

Jag har själv viss erfarenhet av att producera klubbtidningar. Alla vill ha fina och trevliga reportage men det är få som bidrar med mtrl.

Sedan kan jag rekommendera att åka på sådant som det säkerhets seminarium som anordnades av Åke och Johan i våras.
Hade man haft frågor om säkerhet eller av annan teknisk natur så hade man kunnat få all hjälp man velat där.

Keep up the pace!

/Jocke G