Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - David Hagman

#1
Citat från: GT350R skrivet 30 mars 2016, 10:24
Hej

Borde inte 2016 års tävlingar ligga i topp/fast under Tävlingar ?

/ Bertil

Bertil,

Tack för påminnelsen. Det ligger nu fastklistrade trådar till Kinnekulle och Velodromloppet på forumet. Diskutera på!
#2
Här diskuterar vi 2016 års Velodromloppet Historic GP.
#3
Här diskuterar vi Kinnekulle Historic Meeting 2016.
#4
1000cc / Re: Poängställning i Tusencupen
10 september 2015, 19:42
Nu är detta korrigerat.

Från "frontmotorheatet" utdelades full poäng till E-bilarna i både heat 1 och heat 2.
Från "svansmotorheatet" skulle full poäng för E-bilarna ha utdelats i heat 1, då tre E-bilar startade (i form av Orrstjerdt, Sjöberg och Knöfel). Eftersom Linus Sjöberg inte klassificerades utdelades dock inga poäng.  I heat 2 startade endast två bilar (Orrstjerdt, Sjöberg) och därför utdelades halv poäng.





#5
1000cc / Re: Poängställning i Tusencupen
09 september 2015, 18:31
Citat från: L-G Sjöberg skrivet 07 september 2015, 18:32
Finns väl anledning att se över Formula Junior.  Tidigare har man ju nöjt sig med två underklasser, period E resp F, men ser det ut som att någon fördelat poäng efter FJHRA's och FIA's alla klasser.  Verkar en aning överdrivet eftersom vi inte är fler än en handfull förare.  8)

Eftersom uppdelningen på Karlskoga var hittepå utifrån FIA-klasserna så går det inte att få ihop korrekta poäng utifrån varken FIA- eller E/F-kategorisering. FJHRA-klasserna har jag inte brytt mig om. Det gick en handfull "E-bilar" i frontmotorheatet och en del i bakmotorheatet. Jag kan se över indelningen efter Falkenberg och skapa E och F. Rätt kommer det inte bli hur jag än gör.

De fullständiga poängen kommer snart upp på hemsidan.

#6
Här diskuterar vi Falkenberg Classic 2015.

Mer information kring tävlingen finns på: http://www.rhkswe.org/tavlingar/
#7
Här diskuterar vi Mantorp Park-tävlingen Nostalgia Racingdays 2015.

Mer information finns på: http://www.rhkswe.org/tavlingar/
#8
Fantastiskt bra tävling.

De korta intervallen mellan heaten gör att det alltid finns någonting som händer på banan och det finns mer än tillräckligt att titta på i depån.

Underskatta inte heller hur imponerande detta startfält var, även med europeiska mått mätt. Över 60 standardvagnar pre-65. Över 70 standard- och GT-vagnar 66-85. Nästan 30 Formula Junior med några av europas vassaste förare. Ett GT-heat med fin mix, toppad med Grand Sport Corvetter och GT40s. Sturesson i Grupp 5-Porschen är brutal. Martin Bullocks Chevron F2:a - vilket ljud när han la på fullt ut på rakan. 

Banan är mer eller mindre optimal ur åskådarsynpunkt, och med nya läktaren blev det ännu bättre.

Kan hålla på längre men ni vet ju själva, ni som var där. Superkul.
#9
Här diskuterar vi 2015 års upplaga av Svenskt Sportvagnsmeeting.

Information om tävlingen finns att tillgå på: http://www.rhkswe.org/tavlingar/
#10
Jag är inte ansvarig, men informationen i tävlingsinbjudan ger ett möjligt svar på din fråga, allo:

"Anmälan räknas ej som godtagen om inte avgiften erlagts före anmälningstiden utgång."

samt

"Beroende på banlicensens begränsningar av antalet startande i varje heat kommer vid behov turordning att tillämpas enl. ankomstdatum för godtagen anmälan."

Det är över 40 ekipage anmälda till Heat 9 och banlicensen säger att 33 får starta. Den som betalar sist - och därmed får sin anmälan godtagen sist - hamnar antagligen längst ner i startlistan.
#11
Här diskuterar vi 2015 års Velodromloppet Oldtimer Grand Prix.

Information om tävlingen finns att tillgå på: http://www.rhkswe.org/tavlingar/
#12
Här diskuterar vi RHK-cupens premiärlopp 2015: Kinnekulle Historic Meeting.

Information om tävlingen finns att tillgå på: http://www.rhkswe.org/tavlingar/
#13
Får säga att det låter vettigt med förarbyten. Vi ser fram emot att få se vilka fartfantomer det blir i de andra bilarna.
Trevligt med Swebe/Coopern, samt den den så länge efterfrågade förarföryngringen, på banan också.

Saknar dock fortfarande finländarna i systemet?

Nu är RHK:s anmälningssystem öppet, för den som missat det. Till Kinnekulle får vi hålla till godo med SSK:s dito.
Mer info här: http://www.rhkswe.org/tavlingar/
#14
allo,

Formula Junior anmäler sig genom deras ordinarie brittiska system, i och med att de racen även ingår i den brittiska FJHRA-serien. Smidigast när en majoritet av de tävlande inte är svensktalande.

Det anmälningssystem som RHK använder sig av kommer, enligt de ansvariga bakom det, att öppnas vilken dag som helst. Jag vet tyvärr inte precis när det blir. Håll utkik på RHK:s startsida - Bengt-Åce har lovat att lägga upp en notis så fort det öppnas upp.

EDIT: Jag har blivit informerad att anmälningssystemet sannolikt kommer att öppnas på måndag (16 mars).
#15
Lite klagosång, med glimten i ögat:

"För att få en autentisk karaktär på eventet" är det alltså obligatorisk 60-talsklädsel som gäller. 80-tals-F3:orna och Sports 2000 var väl inte direkt jätteaktuella under 60-talet, eller hur var det nu? Autentisk verkar vara ett ord med synnerligen bred innebörd. Det hade väl varit klockrent att ta Goodwood-konceptet och dra ut det till att innefatta även 70- och 80-talet i så fall. Brylcrème, eller rosa benvärmare för den som vill ha det. Kanske brylcrème och rosa benvärmare. Eller varför inte: "Vi uppmuntrar att de tävlande klär sig i kläder som matchar sitt fordons tidsperiod."

Med det sagt blir det ju hur som helst garanterad succé, vilket Velodromloppet alltid varit, och obligatorisk betyder ju som vanligt "det vore kul om...".

Det vore dock, som påpekat, även kul om någon hade korrläst och sett att Internationell Formel 3, 60-70-tal, efter sin blygsamma Revival-succé förra året med 0 startande, antagligen inte kommer i bred front i år heller. Var inte planen att det skulle vara 2-liters F3:or på Knutstorp dessutom? Nu när vi kommer få hit massor av Formula Junior från utlandet hade det ju varit trevligt om det fått synas i utskicken.

På tal om 22 startande: Om Ingvar Malm tänker köra tre bilar borde du ju ta med dina andra FJ, Lars-Göran? Kan ju ha en stafett under lunchen.