Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Pelle Svensson

#1
Generell diskussion / Bortgång
13 november 2017, 19:31
En racekompis har lämnat oss och jordelivet
Tack för allt du gav
RIP Micke Österberg
#2
Tävlingar / SV: Mixade heat och prispall
13 november 2017, 14:43
Är det två klasser så ta den ena till prispallen på Lördagen och den andra på Söndagen. Är det sex klasser i heatet så får man göra det över tre helger osv.
Prisutdelning på söndag efter tävlingarnas avslut fungerar inte. Hur många är kvar i depån efter tre på Söndagen ?
#3
Bilar Köpes / SV: Formel Bil
18 maj 2017, 08:12
Håller helt med dej Henrik.
Jag har kört en hel del olika historiska bilar och FF är klart den bil som ger mest Racing per insatt krona.
#4
Teknik / SV: Girling D12R
22 februari 2017, 14:37
Gud så galet dä kan bli :)
#5
Teknik / SV: Girling D12R
22 februari 2017, 09:59
Får man ha aluminiumdämpare ? Jag minns bara att det var förbjudet på min Koja -65.
#7
Var det bara du som hade roligt :)
#8
Det är inställt
#9
Bosse, FR1600 är väl ändå inte det värsta ? Det kostar runt 500.000 / säsong med 10 race, ganska det samma som en fullmatad gokart säsong.. F4 i Tyskland kostar en 0 till.
#10
Jo, jag förstår hur du menar, men själv så tror jag att bilarna är för nya för RHK och för gamla för att vara intressant för gokartkillar.
Jag har själv kört tillsammans med de Franska Kent 1600 serien några gånger. Visst om man bara vill köra för körandets skull så är det ok, men snacka om Åsa Nisse racing  :) :). Reglementet var omöjligt att reda ut, i stort sett ett för varje bil  :). Tro att det var ca. 80 bilar till start på Spa och att det delades ut minst 40 st första plats pokaler.
Efter vad jag förstår så är formel Ren 1600 med Stcc ett bättre alternativ för gokartkillar som vill vidare och heller inte så mycket dyrare än gokart på topp nivå.
#11
Var i ligger skillnade mot det som Peggen provade för några år sedan ?
#12
Otroligt dåligt hanterat av HU och av representanter för förbundet.
Besked som man backar på.Killen har fått ,tagit licens och mekat hela vintern med drömbilen.
Han får köra ett race och kör som en av de bättre och sedan stopp från HU.
Det är inte så konstigt om ungdomar tappar förtroende för oss äldre.

#13
Mycket märkligt agerande av utskottet.
Vad det gäller "Knottet" = Myggans barnbarn så visade han i helgen att även femtonåringar kan var mogna att köra F Wee. Han vann båda heaten på Kinnekulle och körde både snabbt och otroligt moget.
Det måste väl finnas dispenser att få ,om nu regel ska gälla, för ungdomar  som är uppväxta på olja och i racingmiljö med vettiga och kunniga föräldrar-morföräldrar.
Det enda problemet jag ser är att medelålder i klubben minskar nått förjäkligt mycket 😀
Körkort trodde jag inte var nödvändigt för bankörning sedan Senna som på vägen till en tävling på Monza miste sin lapp, har för mej att Fia fixade det under en timmes tid då?
#14
Kjell : Det är Bruno som har huvudansvaret för Velodromloppet,så tacka inte mej 😇
#15
Ingen som gläds över att Bruno nu ändrat fredagsschemat ? racesmile