Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - AndreasT

#1
Ford 2000E delar (Begangnade)
Växellådshus stål 2821E-7006D - 2 st
Bakre kåpa stål - 1 st Cortina / 1 st Escort
Sprängkåpa stål 105E 7505 - 1 st
Cortina MK1 beg drevsats
Två rasade drevsatser med synkhubbar/ringar

Hundkoja:
Kylarlock för expansionkärl - Nytt
Torkararmar för RHD

Bromsok:
Girling 21126 BA 6432 6644
Nos - 1 st

Ford Kent / Lotus Twincam
Oljepump Hobourn Eaton HE 2554 med Tecaemit oljefilterhus
Startmotor Lucas 25083F M35G 1 2 64

Porsche:
Muttrar för drivaxlar 996 - Nya

Triumph:
Spitfire/Herald original framnav - 2 st (beg)
Spitfire/Herald/Formel Ford - Aluminium framnav 2 st (olika, ev 1 st original Van Diemen)

Delarna finns i Halmstad
För en bra affär för båda hämtas delarna på plats för att enkelt kunna inspektera innan köp

0734293982
andreas.tysk@gmail.com
#2
Enl rubrik

andreas.tysk@gmail.com
#3
"Backup" lagret ska minskas om behov finns  Beer :
Suttit på VD80

Komplett avgasystem 4-1 - Suttit på bilen tom renoveringen 2015

Framspindlar x 2 med minimalt böjda öron för styrarmar - Utbytta efter krasch 2016

Bränsletank - Suttit på bilen tom renoveringen 2015

andreas.tysk@gmail.com
0734293982
#4
Nya enl bilder

Kontakta:

Sven Johansson
sven.puma@telia.com
070 5770753
#5
Formel / Avgår och tackar för mig
07 februari 2017, 19:58
Säsongen förra året tog otroligt mycket på energin/ekonomin.
Tanken förra året var att ge plats åt FF1600 bilar i DHL tältet från och med tävling 2 och att även nyttja det för möten/middagar etc.
Tackvare DHL/Picko så skulle FF1600 stå på första raden när det gäller fotografier och reportage och med DHL trailern hade FF1600 varit ett naturligt nav i depån.
Det i kombination med Lenas otroliga charm och värme så hade det varit en tämligen oslagbar kombination och ett unikt tillfälle !
Att just jobba och ha kontakt med Lena var nog det som jag gillade mest och det fungerade klockrent.

Tyvärr förstördes allt på Kinnekulle redan på första tävlingen.
Med 60% tjänstledighet för att kunna ha tiden under halvåret för tävlingar etc så försvann budgeten snabbt och på 1 år renoverades bilen helt 2 gånger.
Efter att ha haft hoppet i 2 tävlingar så fick jag med otroligt stor besvikelse se mig besegrad och fortfarande med värk i kroppen lämnade jag garaget.
Lusten försvann mer och garagetiden blev ännu mer kraftigt begränsad.
En enorm "once in a life time" chans var förstörd för mig och även ett chans och lyft för FF1600.

Jag har fortfarande inte fått tillbaka lusten att röra den
DHL lackade bilen i garaget utan har vänt mig till andra projekt som väntat.

Det är kanske inte många som visste det, men vi var faktiskt 3 st klassrepresentanter under året.

Om någon är intresserad att ta över så har jag ett koncept på ett klassdokument iom att just regler och tekniken var otroligt varierande när jag började kolla detta för 1 år sen.

Jag tackar därav för mig men min prioritet måste ligga på mig själv för att försöka kunna få tillbaka den lust och glöd jag hade i början av förra säsongen.

Tack och hej
#48
#6
Delar Köpes / Triumph Spindel Vänster
19 november 2016, 22:01
Sedan kollision behövs en ren (ingen axel/styra etc) spindel för vänster sida.
Sitter på Triumph Spitfire och antagligen samma till Herald.
Återkommer med kompilering av nummer etc.

ttmotorsportsweden@gmail.com
0734293982
#7
Söker ett höger Cooper 998 Ok i renoveringsbart skick

Mail : ttmotorsportsweden@gmail.com
#8
Mekanisk Smiths varvräknare
Komplett men har fått olja i sig och slutade fungera
Kamkedjekåpa / drivning sitter för närvarande fortfarande på motorn men tas bort under vinterns genomgång

Kylarslangar
Nya röda Samco. Inköpta till tidigare bil som reserv. Har för mig att det är 28mm ID och av olika former

AP/Lockheed Cooper 998 Ok vänster
Nedplockat och behöver nya packningar. Suttit på min RF80 under årets säsong men byts pga att jag har 2 st vänster ok bak = anslutningarna nedåt och 1/4" avluftningsnippel uppåt

RF80
Nos - Gammal gjutning = tjock
Bränsletank x 2  - 1 med sprickor samt en tät från årets säsong
Torrsumpstank - Tät men glasfiberklädd med AN anslutning 

Allt finns i Skövde men kan tex tas med till GBG
Mail : ttmotorsportsweden@gmail.com


Mera kommer då bilen & förråden just nu har vintergenomgång