Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Vart tog racingen vägen?

Startat av Bo Lindman, 29 november 2012, 20:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bo Lindman

http://www.sbf.se/2012/11/29/historiska-rallybilar-i-sm-rallyn-2013/

Midnattssolsrallyt, Historiska rallybilar i Svenska rallyt och nu historiska rallybilar i Rally SM.
Vad händer på racingfronten? Tror vi verkligen att RHK-cupen matchar detta i intresse när det kommer till att synas och märkas utanför de redan frälstas skara?
Noterar för övrigt att HU numera enbart består av representanter för rallysporten. (inget ont om dessa, men vart tog historisk racing vägen?)
Nog dags att vi funderar i nya banor om vi inte ska bli helt frånåkta av kamraterna i den historiska skogen... ::)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

Finns det något annat än historiska bilar i Rallysverige, menar när Mats Jonsson fortfarande kan vinna med en tretton år gammal bil ? :-)

Jason

Hm, frågan är befogad Bosse...

Bo Lindman

Citat från: Pelle Svensson skrivet 29 november 2012, 20:48
Finns det något annat än historiska bilar i Rallysverige, menar när Mats Jonsson fortfarande kan vinna med en tretton år gammal bil ? :-)

Tja, får jag köra med en Saab 9-3 Turbo i Gr A utförande i RHK då? den är 14 år, så då passar den väl in bland alla BDA Escorter och Z28 Camaros? :-)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

Bosse.
Skillnaden är väl att din bil är för ny och skulle bli ifrån åkt av BDAer, Camaros etc. Mens Mats bil är för gammal men vinner ändå ? :-)
Kjell.
Ja det är tryggt att ha Bosse i framtidsgruppen, det blir i vart fall aldrig tråkigt i forumet.  :-)

Hans P. Zolnir

Bosse!
en enkel fråga: När hade ni senaste sammanträde i framtidsgruppen?

Mvh Hasse Z

Bo Lindman

Hans; Framtidsgruppen brukar ha ett sammanträde per år, oftast i god tid före inför årsmötet, tidigare biland vid någon av de avslutande tävlingarna.
Däremellan brukar vi ha telefonkontakt med varandra, ibland mer sällan, ibland med tätare frekvens, beroende på behov och aktuella frågor.
Senaste året har jag själv inte varit lika aktiv i framtidsgruppen som tidigare, i huvudsak beroende på att arbetet inkräktar på fritiden.

Pelle, jag hoppas att mina ibland kanske delvis besvärande frågeställningar i forumet inte bara är underhållande? I så fall har jag nog misslyckats lite i mitt syfte att mana till reflektion över redan gjorda och framtida möjliga vägval för klubben och svensk historisk racing. Det är svårt att att inte vara engagerad över något man haft så mycket glädje av i över 20 år.
Om jag bakom ratten på Trollhättans Stolthet blir ifrånåkt av en raggarbil eller Ford Ärskrot, beror det nog endast och enbart på att jag är en betydligt sämre förare än Mats Jonsson :-)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Pelle Svensson

Bosse
Det var inget elakt menat, det är bara kul och trevligt med dina tankar och ideer.

Bo Lindman

No offence Pelle!
Den digitala forumvärlden erbjuder oss talrika möjligheter till att tolka avsändarens budskap på annat sätt än avsätt.  :)

En reflektion i sammanhanget är när ett forum som detta är rätt eller fel kanal för reflektion och åsiktsutbyte.
Öppen diskussion är bra i de allra flesta sammanhang, men det digitala formatet gör ibland kommunikationen trubbig och lätt att oavsiktligt misstolka.

Själv går jag och funderar på en debattartikel till någon kommande Rutflaggorna.
Några av rubrikerna skulle kunna vara:
- Historisk racing och RHK:s roll
- Historisk racing på kul, eller på blodigt allvar?
- Appendix K, ett hot eller en möjlighet för RHK, vilka signaler sänder vårt reglemente?
- Mästerskap och serier, lockar det dagena utövare i tillräcklig utsträckning?
- Racing med gamla bilar eller racinghistoria?

Får väl se när jag samlat kraft och tankar för en meningsfull debattartikel i ämnet...



Downforce is for chickens - Sideways is for racers