Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

"Eftersnack" Velodromloppet

Startat av Pelle Svensson, 24 juni 2013, 06:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pelle Svensson

 I en annan tråd så  uttrycker Bosse L, angående Historiskracing, oro för framtiden "Tyvärr är provkartan bredare, vilket under en längre tid gjort mig orolig för vart vi är på väg", det skulle vara intressant att veta vad du är orolig för och om flera har samma åsikter.

Klubben genomförde nog den bästa tävlingen som i vart fall jag upplevt under mina år i RHK. Antalet startande, Historiska bilar, var rekord till antalet. Kanske den största publiktillströmning som vi haft. Ekonomiskt (inte summerad ännu) så ser det också bra ut.
Men inget är så bra så att det inte kan bli bättre, så vi vill gärna ha fleras åsikter, om det mesta.

FVee

Hei, ser at det har kommet endel kommentarer på min Formel Ford annonse. Det var ikke meningen at mine tekniske svårigheter fra Karlskoga skulle tas opp på denne måten.
Pga bristende tid har jeg ikke hatt tid å engasjere meg så mye med forholdene som skjedde i teknisk hall vedrörende meg og min FF1600
Siden det allerede er flagget "problemer" på min annonse vil jeg stille samtlige i RHK spørsmål om tolkning av oljeslanger og tilkopling av disse.
Sakens kjerne var at jeg fikk en anmerkning i mitt FIA dokument siden jeg ikke hadde pressede oljeslanger på min bil. Til å begynne med var dette et krav ihht Svensk bilsportforbund. (i følge teknisk sjef) I neste samtale ble dette forklart med at det var bane eierens krav, derfor fikk jeg en anmerkning i mitt FIA papir???? og krav til å utbedre dette til neste race. Etter siste race etterspurte jeg om teknisk avdeling kunne vise til reglement hvor dette kommer tydelig frem. Det står " Oljeslanger skal väre skruvade"????????
Är det noen som kan fortelle meg hvilken paragraf som sier at det skal väre pressade koplingar på oljeslanger på min formel Ford 1600?
Etter förste race ble jeg flagget inn pga min höyde ift störtbågen. Dette tar jeg som et kompliment siden det ikke är hver dag jeg hörer at jeg är for höy:-) Jeg synes det er positivt at noen är bekymret for min sikkerhet, men jeg kjente at det var feil teknisk sjef som kom med dette. Det är mulig at jeg har sittet ekstra høyt i stolen, og tilsammen med min nyinnkjöpte HANS og hjelm ble dette feil. För neste race fikk jeg Bosse Pettersson å måle høyde mellom hjelm og båge=55-60mm. Derfor valgte jeg å kjöre med min gamle hjelm (som ikke är sikker neste år) for å klare 70mm mellom hjelm og båge. Dette ble benyttet i et fantastisk siste race for helgen, uten at teknisk hadde innvendinger på höyde og uten at mine trogne rifflede fittings med slangeklemmer lösnede, men med en ny tekst i mitt FIA papir, og meldingen at mitt forbund fikk ta seg av saken. For hva jeg vet hadde NBF en representant med i teknisk hall på Karlskoga. Det var også flere fra teknisk med i diskusjonen, men jeg tror ikke alle var like sikre på beslutningen som ble tatt. Jeg synes forhold som dette bör tas opp en gang for alle. Dette er med på å lage det svärt tråkig for de som skal kjöre. For noen år siden hadde vi nöyaktig samme "oljeslange tilkopling" sak oppe på en Formel Vee. Der måtte de fra teknisk som skrev anmerkning gjöre om på det. Håper at noen kan komme med et klart regelverk for rett skal väre rett.
Jeg kommer tilbake til Karlskoga på noe jeg synes är et kjempe arrangement når min fritid strekker til, om det är med min F3, Midget, FF,FV eller noe annet får tiden vise.
En siste takk til dere alle som gjorde helgen til det den var  racesmile

FVee

Bilde 1 er med HANS og ny hjelm helt klart feil, men jeg har nok presset kroppen tilbake i stolen. I korrekt posisjon målte jeg før neste race > 50mm.  Fölgende bilde viser hvordan det skal se ut mellom båge og hjelm. :chef
Teknisk sjef hadde rett med hensyn til avstand båge/hjelm og det tok jeg til etterretning.
Ronny