Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Ny Internationell handling from September?

Startat av Henrik H, 17 februari 2014, 08:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Reinspeed

Från texten kan man utläsa att engelmännen inte är så välldigt oroliga då dom inte använder HTP i landet. Utan bara på internationella tävlingar. Det skulle vara härligt om även vi i svedala kunde vara lika lugna. ::)
Ett statment att en gammal /utgången HTP fortfarande var en HTP och därför kunnde användas.
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

Anders Jensen

/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Lars Bergström

Vad gäller för den som har en nationell handling från 2013? Behöver den förnyas någon gång eller gäller den nationella handlingen tills vidare?
Lars Bergström

Anders Jensen

På min fråga till SBF om giltlighetstid på den nationella HTPn fick jag svaret att det hade de inte tagit beslut på ännu och således gäller tillsvidare.
Det är nog ganska naivt att hoppas på att den nationella HTPn skulle få oändlig giltlighetstid. Övriga racingklassers handlingar varar väl 1år.
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Per H.

Det var ju annars det besked man fick när HTP:n under stor vånda introducerades, dvs. att den i princip skulle gälla i "evighet" innan FIA började snacka om att HTP:n skulle kosta pengar.

En anledning till att den skulle kosta pengar var ju att FIA skulle inrätta något slags "superarkiv" på alla historiska bilar och historiker osv. Den från FIA som drev projektet kostnadsberäknade det då till 1 milj. €. Det har emellertid varit väldigt tyst om detta arkiv, så man undrar om det existerar?? Någon som vet?

MVH
Per H.







Tommy J.

Ja, mycket vill ha mer eller hur FIA? Att en av de svåraste färdigheterna som finns är korrekt prissättning för en vara/tjänst. 8000:-
för en redan befintlig HTP handling upplevs " överbegåvat ". Att den sedan har fler sidor kan inte vara handlingens ägares problem om nu det skulle vara anledningen till prislappen. Tycker det luktar lite bank och ekonomisk politik där huvudmålet är att " leka " med andras kapital. Men å andra sidan är det som vanligt meningslöst att argumentera. Jag vill ha kvar min internationella HTP! Då ser jag att om jag fixar denna senast september får jag en rabatt på 50%. Detta fordrar då att jag med nya handlingen bifogar min gamla!
Men STOP, den behöver jag under säsongen och då kommer knappast man ha nytta av rabatt datumet? Har jag missat något? Hoppas nu RHK´s styrelse ser till att tillsammans med nästa Rutflagga finns underlaget till handlingen med eftersom jag inte hittar den på nätet. Ett alternativ är att hålla sig hemma och även slippa byta ut komponenter i nyskick eftersom prislappen då blir 1500: i stället för
minst 15.000·- inkl. stol/bälte. Time to call it a day??
Tommy

Ulf Bergers

Tack, vi slipper gärna hutlösa pålagor för att avlöna tjänster som inte gör bilen annorlunda... Ett registreringsbevis för en vanlig bil gäller tills skrotning!
Ulf Bergers