Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Poängberäkning

Startat av allo, 04 augusti 2009, 15:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

allo

En liten undran över poängberäkningen.
Hur är det egentligen med deltagare i våra heat som inte är med i klubben.
Dom ska ju inte få några poäng, men ska dom egentligen kunna ta poäng från oss.
Jag har hört att det sedan länge är bestämt att vi inte räknar med förare överhuvudtaget som inte är med i klubben.
Ex: om jag kommer 2:a och först kommer en Norrman som inte är med i RHK då ska jag få max poäng ( 10). ???
Samma med de priser som vi delar ut, ska dom delas ut till andra förare??
Vad är riktigt kanske någon vet vad som är bestämt.
Bengt A

Per H.

Hej Bengt!

Jag var med i diskussionen för ett antal år sedan, och poängskalorna har väl ändrats sedan dess, men den principen gällde att ickemedlemmar i RHK sas. kunde "stjäla" poäng beroende på vilken plats de kom, även om poängen var värdelösa för dem. Rätt eller fel kan man ju diskutera, men så har det blivit bestämt. Tror också att det blir lättare för dem som skall hålla på och reda ut poänglistorna.

Se det gärna också från det här viset: Norrmannen (eller dansken eller en svensk), ej medlem i RHK ,gör att ni precis kommer upp i 4 startande i klassen. Då får Du 8 poäng för andraplatsen, annars så bara 4 poäng. Så det kan ju ha vissa bonusar med sig också.

Beträffande priserna så har det nog gjorts på olika sätt. Om det regelbundet är någon svensk som "snor" priser på borde vi väl kunna utsätta vederbörande för något milt grupptryck så att han blir medlem i RHK. Kolla 1000 cc Cupen! Inget rött. Ja kojeklassen är faktiskt bra den också.
MVH
Per H.

allo

Tack Per för informationen.
Trodde ett tag att jag levde i ett vacum och att ingen såg vad jag skrivit.
Nu vet vi, i varje fall angående poängen.
Hur blir det med priserna, nu i Norge till exempel, vad jag har hört så har dom egna priser???
Tacksam för mer info.
Bengt

RHK Forum Admin

Webmaster RHK

allo