Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Förseningsavgift

Startat av Perskarner, 28 augusti 2023, 07:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Perskarner

Då och då fallerar minnet och man betalar in anmälningsavgiften till tävlingar "för sent", vilket renderar en extra avgift på 500:-.
Räknar man på vilken årsränta det blir överstiger det 600 %, och sådana nivåer brukar kallas "ocker" !

I vår värld är det ju "attraktionerna" som får betala för sig, och det är väl som det är så länge som arrangörerna inte fömår en större publiktillströmning/intäkt, men denna förseningsavgift sticker i mina ögon, och jag vore glad att få reda på syftet med denna pålaga ? Vad ska den nytta till ? Vad ska den befrämja/stävja ?

Under pandemin fick vi i de flesta fall betala på plats vid ankomst, vilket i dagens digitaliserade värld fungerade utmärkt.

Jag är gärna med och betalar för att få vara med i denna fina gemenskap och få utöva en rolig hobby, men jag vill gärna förstå vad det är jag betalar för, och då menar jag "förseningsavgiften" !?

Tacksam för svar !
Per S #42

T.Rådmyr

Jag blev väldigt irriterad när jag skulle lösa ut anmälningen på Anderstorp och fick en extra avgift på 500 kr., jag anmälde mig innan inbjudan kommit ut för att försöka få fler att anmäla sig tidigare och kanske locka någon extra deltagare att anmäla sig till tävlingen om startfältet såg ut att bli okej, som arrangören dessutom skulle tjäna på. Jag lovar att det kommer jag aldrig göra igen, jag medger att jag skulle läst inbjudan bättre och inte bara skummat igenom den men på grund av vädret som jag är beroende av inom arbetet har tiden inte räckt och minnet av att jag tidigare betalat på plats (kanske under pandemin) lurade mig också. Ifjol anmälde jag mig till kvällsträningen på torsdag och betalade in avgiften i förtid, sedan kom ju ett erbjudande om rabatt på träningen men någon återbetalning som utlovades kom inte, samma sak även i år och det ska bli intressant och se om någon återbetalning kommer i år. Det handlar inte om pengarna i sig utan om att det är väldigt irriterande att inte få något för dem och att man drabbas när man försöker hjälpa till och vara i god tid med anmälningarna, jag vet om flera som drabbats av detta och det är ingen positiv upplevelse.

Reggazzoni

Jag noterar att vid återbetalning av anmälningsavgift när man avanmält sig är det inte lika bråttom  ::) Kan jag begära förseningsavgift av arrangören ???
Team Vasebo Racing