Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

bromsband

Startat av mats, 09 februari 2009, 23:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mats

Håller på med en pv som skall köras i period e.Problemet är att jag behöver racingbromsband/backar till denna.Vet någon var man får tag i sådant.Samt kanske någon har erfarenhet av vilka fjädrar,stötdämpare ev krängningshämmare som kan vara lämpliga.Mvh Mats Svensson.

Henrik H

Hej
Om du har gamla backar så borde vilken bromsfirma som helst kunna fixa andra belägg till dig. Bil & Industribroms i Helsingborg AB har kunnat fixa sådant tidigare.
Ferodos VG95 har funnits som hårdare material till hundkojan förr i tiden. Det kan vara att det är ett gammalt asbest material. Dessa verkar finnas idag

DRUM COMPOUNDS                                                         

4080V Race compound for racing front brake use. Extended high temperature capability and light lever pressure. Most SLS & some 2LS applications. Not linear. Must be pre-heated aggressively. Superior to AM.4. Long bed-in required. Racing only. Drum turning recommended.                                   

VB3000            High friction compound with consistent feel and performance at all duty levels and rotational speeds, for off road and street use. Good first stop capability and with excellent water dispersal. Commonly used as a road race rear with front compounds that require heating.

2420V            Compound is linear and has very good modulation. Very good first stop and wet capabilities. A excellent street compound capable of race track performance. Commonly used as a road race rear with front compounds that require heating.                                   

2520V The new world standard for drum-braked motorcycles. Race compound is best suited to 4LS, most 2LS, and high performance street use. Excellent first stop and extended high temperature capabilities. Very linear and works wet. An ideal race compound capable of street performance. User friendly.

Pagid verkar oxå ha en del

Henrik




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Bo Lindman

Bil och Industribromsar på tomtebogatan i Stockholm har vi handlat av till Saabarna med trumbromsar.
Per Stacke på PEAN Sweden är en annan bra leverantör av bromsgrejor.
Olof Ekman och  K-G Almström är några som åkt fort med PV i RHK tidigare, dom vet säkert hur du ska sätta upp chassit. Om det är svårt att få fram uppgifter på hur PV:ns set-up ska vara, säg till ska jag se om vi kan hjälpa dig genom ett företag jag samarbetar med på chassiutvecklingssidan på våra lite nyare racebilar.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers