Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Avslutningsfest och planeringsmöte

Startat av RHK Forum Admin, 04 oktober 2010, 20:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

stefanp

Jag röstar för tävlingen på Jyllandsringen
RPB -67

K-G

Jag är rädd att om man utökar till 5 deltävlingar är det många som ger upp att köra hela serien.
Vi som känner att vi bara orkar köra 2eller 3 tävlingar. Idag tänker vi "ja ja"en tävling till så kör jag hela serien. K-G 

Bo Lindman

K-G, Det är väl redan 5 tävlingar idag?
Jag tycker Jyllandsringen låter trevligt och mer lätttillgängligt än Våler, är det oktober som gäller i så fall?
Kinnekulle är ett bra alternativ och för många ännu mer lättillgängligt alternativ, även om jag personligen kommer att prioritera HGR på Ahvnisto helgen innan.

tips:
skulle ägendan framöver junna utvecklas till att redovsias per serie i Danmark, Norge, finalnd och Sverige, plus Scandinavian (Nordic?) Historic Masters för ökad överskådlighet?
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

K-G

Dåligt påläst. Tycker det räcker med 4 ändå. (Då behöver man bara bygga 4 motorer för en säsong :) K-G

Anders Jensen

#34
Jag röstar på Kinnekulle sett ur ett rent ekonomiskt perspektiv.
Kan man, som nämndes på mötet, pressa färjebiljetterna med 50% är ju helt klart Jylland favorit. racesmile

Problemet med att tävla på Jyllandsringen minns jag var att hinna fram till färjan i tid vid hemfärd.
Ca 27 mil till Fredrikshavn och ca 11 mil till Grenå. Cirka 4 tim respektive 2 tim om man kunde hålla 70 i snitt.
Jag vill minnas att de flesta åkte Varberg-Grenå pga tidtabellen passade även om sjöresan tog längre tid.

Ring Djursland låg bättre till med sina 2,5-3 mil.

/Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Patrik Åström

Kollade lite snabbt och färja Varberg-Grenå med utfart torsdag kl. 1945 och hemfart måndag 0100 kostar inkl. hytt en väg SEK 4200 för en Ford Transit med husvagn. Och halva priset på det Pelle...

Jag tycker om att vidga mina vyer och röstar därför på Jyllandsringen. Bara att hoppas att det finns några slantar kvar så sent på säsongen så att man kan hänga på!
En föredetting!

CAPRI52

Hej
Jag tycker vi utökar serien till 6 tävlingar och röstar vilka 2 av Kinekulle, Våler och Jylland som skall komplettera de andra 4.
Arne B.

RHK Forum Admin

Webmaster RHK