Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Klassindelning 2011-

Startat av Jason, 03 maj 2011, 16:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jason


Hur blir det nu med klassindelningen i år?
Det som sas på årsmötet när jag frågade var att det skulle bli rena Std och GT-heat 2011.
Men när man tittar på tävlingarna som ligger ute så finns dels den gamla indelningen kvar till
Anderstorp och sedan en annan till Velodromloppet med std/GT indelat i över och under 1300cc...

David Hagman

Jag tror det är samma heatindelning på Anderstorp som på Gelleråsen. Snarare ett stavfel som smugit sig in i de officiella dokumenten.

Frågan har ju minst sagt varit uppe på agendan ett par gånger, inte minst från min sida. Min gissning är väl att styrelsen haft tankarna på annat (läs HTP) under vintern/våren och lagt frågan underst i högen.

Men visst borde GT och Standard köras för sig (och vid speciella tillfällen tillsammans). Har någon dessutom påpekat att så var planen inför 2011 kan man ju undra vad som hände.



E_Solheim

Med tanke på deltagelsen så burde man vel snarere slå i hop alle -65 GT og STD over 1000ccm.

Om listen stemme så er det p.t 12 deltagere under 1300ccm +E  og  9 biler over 1300...   er redd dette blir temmelig tamt på en 4 km. lang bane.
Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

Jason


Som sagt, på en rak fråga var svaret att GT och Std kör heat var för sig. Rena GT och Std-heat, det var ingen tvekan då.
Så det är klart att man undrar vad som gäller nu...

Iofs så har jag läktarplats på Anderstorp så man kommer nog få reda på det innan man står på startlinjen...


Sissela

Enligt nytt tidschema från Anderstorp kommer heat 4 och 5 åka ihop. Bra. Ju mer bilar desto roligare!

allo

Sissela
Var har du hittat det schemat??
MVH
Bengt

Sissela


nfn

#7
Det viktigaste är inte om det är Std eller GT utan att bilarna i samma hit kör något så när jämnt tidsmässigt; då blir det roligare för förarna (och också för publiken vilket dock bör betraktas som sekundärt i historisk racing med den lilla publik som är).
Håller med om att det vore bra med enbart GT/GTS hit resp Std hit eftersom bilarna uppträder ganska olika i kurvor etc men inte på bekostnad av ett roligt och tätt race för förarna.  Och det är den situationnen som är alternativet idag med de bilar som vanligtvis deltar på våra tävlingar i Sverige. racesmile