Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Omröstning! vilka tävlingar som skall ingå i RHK-Cupen 2011

Startat av RHK Forum Admin, 18 november 2010, 10:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken tävling skall vara den 5e i Cupen

Våler 27-28 Aug
22 (17.1%)
Jyllandsringen 1-2 Okt
51 (39.5%)
Kinnekulle Datum ej fastställt
56 (43.4%)

Antal personer som röstat: 129

Omröstningen har avslutats: 25 november 2010, 21:46

doc

Jag tycker det vore synd om det inte skulle bli en fortsättning på det goda samarbetet både med danskar och norrmän. Jag har röstat på Jylland för att jag aldrig kört där förut. Visserligen inte på våler heller men jag är säker på att få stryk av edvin där även om jag börjat få upp farten lite igen efter några års slow racing. Finns det inte möjlighet att vi kan åka både våler och jylland även om man inte får poäng. Eftersom en tävling räknas bort från poängen borde man väl kunna ge poäng både i våler och i Danmark. Jag tycker dock inte poängen är det viktigaste utan samvaro och moro racing. Om jag förstått programmet kan man ju åka bägge eller har jag missat något
Hilsen till alla skandinaver. Om norrmännen behöver bilar från Sverige och jag hinner med kommer jag även utan poäng ta mig till verdens största land viss man platter ut fjellen

Dag-Henning

#16
Her var det mange gode innlegg....!  Dessverre er det så at det koster mange penger å arrangere en helg som f.eks. CSM på Våler. Arrangørerene behøver en viss sikkerhet for at et minimum førere kommer , og der kommer poengene inn.....Usikkerheten rundt antall førere dersom tävlingen ikke inngår i cupen er nok stor, vil jeg tro.....Selvfølgelig skulle vi kjøre både på Velodromloppet, Våler og Jyllandsringen !!  Dersom vi normenn kunne bli flinkere til å reise til Danmark/ Finnland og visa-versa kunne vi nok få til en nordisk serie som var levedyktig. Det hadde vært noe!!  Men, da må det finnes et insitament for å reise,  -  poeng  -, og et kostnadsnivå som alle kan leve med. Henning fråger i sin mail hva som skal til..........Det oppfatter jeg som en invitasjon. (!!)  Forslag imøteses.  
Det er vilje til å få til noe i alle land,  -  la oss håpe vi klarer å samle oss.
Mvh Dag-Henning  /  HRN

Iskov

Håber I vælger Jyllandsringen. Vi er ganske få i Formel 1600 + Formel Wee.
Nr. 54 - FF1600- Van Diemen79
Soren Iskov Jensen -HMS

Henrik H

Jag tror att intresset för Jyllandsringen står och faller med om vi kan få en bra deal på färjebiljetten.

Ekonomibiljetten bil + 6m högt släp kostar 3000kr T&R GBG-Fredrikshamn
Sen är det fortfarande 20mil enkel resa från GBG

GBG-våler är 40 mil enkel och där åker jag gärna men det är alltid kul att prova en ny bana.






Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Anders Jensen

#19
121 st som röstat just nu. Det tar sig....och jämnt är det.

Det finns lite info även i följande tråd: http://rhkswe.org/forum/index.php?topic=540.30

Bl.a. detta
Citat från: Patrik skrivet 18 november 2010, 09:35
Kollade lite snabbt och färja Varberg-Grenå med utfart torsdag kl. 1945 och hemfart måndag 0100 kostar inkl. hytt en väg SEK 4200 för en Ford Transit med husvagn. Och halva priset på det Pelle...

Jag tycker om att vidga mina vyer och röstar därför på Jyllandsringen. Bara att hoppas att det finns några slantar kvar så sent på säsongen så att man kan hänga på!

Hur går det i förhandlingen om den 50%-iga rabatten, Pelle?

Jag kollade just vad mitt ekipage (Vivaro med boggiesläp) inkl 2 personer skulle kosta mellan Varberg - Grenå.
Utfart tordag kväll 19:45 utan hytt och hemfart nattfärja 01:00 med dubbelhytt - Pris 3580:- T&R

/A
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Carsten Warnich

Citat från: Henrik H skrivet 24 november 2010, 13:20
Jag tror att intresset för Jyllandsringen står och faller med om vi kan få en bra deal på färjebiljetten.

Ekonomibiljetten bil + 6m högt släp kostar 3000kr T&R GBG-Fredrikshamn
Sen är det fortfarande 20mil enkel resa från GBG

GBG-våler är 40 mil enkel och där åker jag gärna men det är alltid kul att prova en ny bana.


Der er også færgen Varberg - Grenå.
Da er der endast 8-10 mil fra Grenå til Jyllandsringen.

Om du vælger Øresundsbroen (som man kan få til under halv pris) så er der 15 mil til Kalundborg, hvor du kan tage færgen til Århus. Det koster ca. 600 kroner. Fra Århus er der 3 mil til Jyllandsringen.

Ordförande

#21
Anders:
Jo tack det är under "prövning" det handlar om resetider,hur många meters längd och höjd. Just nu så ser det ut som om Carsten har det billigaste allternativet, men jag jobbar vidare och inväntar svar från Stena. Det kommer att kosta en del pengar att ta sig dit, men jag tycker nog att det är värt varje krona attgöra något nytt.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

CAPRI52

Hej
För att få ett stort antal startande bilar i varje heat vid våra tävlingar i respektive land, behövs startande från Sverige Norge Danmark och Finland (hur går det med Ålandsprojektet?). Eftersom RHK har 4 tävlingar i Sverige föreslår jag att man lägger in BÅDE Våler och Jylland som RHK-tävling och räknar 4 tävlingar 2011 för att 2012 räkna 5 av 6 tävlingar. Då backar vi upp båda våra grannar vilket vi säkert skulle ha igen.
Arne B.

Bo Lindman

Personligen är jag lite kluven till 6 deltävlingar (även om det är ett bra sätt att fördela graferna till några av våra grannländer)
Så hade vi ju tidigare i RHK, men först drog 1000 cc ned till 4 helger, sedan gjorde hela RHK det (numera är det ju åter fem helger)
Bakgrunden var att det med fler helger blev färre deltagare per helg och svårare för arrangören att få lönsamhet i.
Orkar och vill alla verkligen ha 6 helger, eller blir det som förr med färre bilar per helg då? Tankar för en framtida omröstning inför 2012 eller därefter?
Beträffande problematiken att locka oss svenskar till grannländerna, är ju avstånd och vatten både tids- och kostnadsmässiga hinder.
Ibland är det milen som tar tid och pengar, ibland är det en båtresa. Kanske därför Kinnekullealternativet fått så många röster?

Nu har jag iofs inte rejsat på Våler (banan verkar ju vara trevlig vad jag förstått), men väl kört till Norge i jobbet ett antal gånger. För mig här borta på ocentrala ostkusten är både resvägen och det norska kostnadsläget för oss som lever med svenska monkeydollar en intressesänkande faktor. Norsk tullbyråkrati hjälper inte upp det hela, tyvärr.  Kan sammanfattas med för lite pang för pengen. Danmark lockar mera, även om restiden är en kalrt hämmande faktor for oss här uppe i mälardalen. Kan mycket väl tänka mig en utflykt till Danmark som lämplig avrundning på säsongen.
Jag siktar annars i första hand på en utflykter österut till Historic Grand Race och Nordens häftigaste bana med nya bilen.
Danmark får bli en bonus om bil och budget tillåter.  Både kullen och Våler ligger fel i tiden för min del, då HGR går före.
Det är ju fasen att 08:orna skrotade Skarpnäck, dit har jag 10 km... ;)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Reinspeed

Bosse L

"Både kullen och Våler ligger fel i tiden för min del, då HGR går före."Vet du något om tiden då Kullentävlinen skulle tänkas gå av stapeln som inte vi andra vet ?    ::)
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

Bo Lindman

Som jag uppfattade Anders Dahlgren vid planeringsmötet erbjöd SSK att köra på Kullen samma helg som Våler.
Mer än så vet jag inte. Om nu det nu bara är jag som uppfattade det så, kan det ju vara missuppfattat.
Kanske ett förtydlgiande från de som vet är på sin plats om jag nu råkat väcka en sovande björn ;)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Lars Bergström

#26
Jag tycker Jyllandsringen låter intressant men tidpunkten tycker jag är alldeles för sent. Jag har hört flera som tycker att tävlingen på Falkenberg (så som den var i år) även den ligger någon eller några veckor för sent. Med vårt klimat (även söder ut) och dess förändringar till det kallare och våtare de senaste åren så tycker jag inte att någon tävling ska vara efter mitten ev september.
Lars Bergström

allo

Jag kan förstå att de som bor i Skåne tycker Jyllandsring låter kanon även om tidpunten är fel/sen.
Från Skåne där lasse.B  numera bor är det max 30 mil till ringen och ingen färja.
Vi som bor i Fjollträsk har 90 landsvägsmil i vardera riktningen om vi inte vill åka färja.
Jag åker mycket hellre till Våler/kullen som enligt uppgift kan bli i Augusti.
Sen tycker jag som Lasse att Falkenberg är en bra avslutning på säsongen.
Samtidigt känns det fel att skära ned på utbytet med Norge.
Vi kanske borde sitta ned med representanter för våra broder klubbar för att få till en bra nordisk serie, om nu inte det redan är gjort vad vet jag.
MVH
Bengt
:xmas

Lars Bergström

Bengt, om man nu ska vara exakt så är det inte "max 30 mil" till Jyllandsring från mig utan 42 mil. Men det spelar mindre roll!

Nu var det inte avståndet som gjorde att jag tycker att banan verkade intressant. Hur som helst så tycker jag att tidpunkten och att det kan vara hyfsade väder-förutsättningar som är det absolut viktigaste. Därför tycker jag att sista RHK-tävlingen inte bör vara senare än 15 september. Så då skulle Falkenberg 2011 den 16-18 september bli en bra avslutning på säsongen.
Lars Bergström

allo

Lasse
Jag som tyckte du bodde så nära, mitt misstag.
Jag vill också prova att köra Jyllands ring men inte 1 oktober.
MVH
Bengt