Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Omröstning! vilka tävlingar som skall ingå i RHK-Cupen 2011

Startat av RHK Forum Admin, 18 november 2010, 10:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken tävling skall vara den 5e i Cupen

Våler 27-28 Aug
22 (17.1%)
Jyllandsringen 1-2 Okt
51 (39.5%)
Kinnekulle Datum ej fastställt
56 (43.4%)

Antal personer som röstat: 129

Omröstningen har avslutats: 25 november 2010, 21:46

kadettsprint

Jeg tycker at Allo har många fornuftige synspunkter i sitt innlegg kl12.22, synspunkter som jag kan støtte helt og fullt.

Bo Lindman

Reinspeed;
Nu vet jag mera! T.e.x att jag missupfattade tänkt helg för Kinnekulletävlingen.
Den är tänkt att ligga mellan Våler och Jyllandsringen, men ej bestämt vilken helg i nuläget.
I sammanhanget kanske det också är värt att poängtera att det inte är aktuellt ta ta bort någon tävling ur kalendern, utan enbart besluta om i vilken av dessa tävlingar som ska ge poäng i RHK-Cupen. 
Hoppas jag inte förvirrat någon i onödan alltför mycket, ber om ursäkt i så fall
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Anders Jensen

Ja då vann tydligen Kinnekulle omröstningen som5:e deltävling i RHK-Cupen.

Nu väntar jag med spänning på vilka tävlingar som kommer att ingå i SHM 2011.


/Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Ordförande

#33
Då vi granskat resultatet visar det sig att vi fått ca. 10% mera forummedlemmar sedan omröstningen startade. De flesta av dem har också röstat, vilket bland annat innebär att släktingar och vänner har intresse av var vi racear.Då vi inte kan se hur detta påverkat resultatet till 100%, så kommer vi i styrelsen att ta ett beslut inom den närmaste veckan vilken av Våler eller Jyllandsringen som ska ingå i RHK cupen.Vid nästa omröstning som sker här på forumet kommer vi att begränsa rösträtten till medlemmar i RHK.
Tyvärr så visar det sig också svårt eller nästa omöjligt att få in Kinnekulle under den aktuella tidsperioden.Vi återkommer till "Kullen" under nästa år, då vi i vart fall kan se i omröstningen att det finns ett intresse av att köra där.
Klara tävlingar i cupen är:
Anderstorp
Karlskoga
Knutstorp
Falkenberg

Återstår att lösa är femte deltävlingen, om den ska vara i Våler eller på Jyllandsringen.

Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Lars Bergström

#34
Anders, förlåt min okunskap, med alla dessa förkortningar. Vad är SHM?
Lars Bergström

Anders Jensen

Lars det betyder Scandinavian Historic Masters och har sitt ursprung i Nordic Historic Racing Cup.

http://www.scandinavianhistoricmasters.com/default.asp?view=1&parent=0&showsub=1

/Anders
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

allo

Jag antar att det var ganska många "släktingar " som röstade på Ringen också.
Vart tog kullen vägen, någon som vet.

motul

Om nu Kinnekulle bara försvann så tror jag att många av de som röstade på Kinnekulle skulle ha röstat på våler

Bo Lindman

Jag röstar i varje fall på Ahvenisto, när det gäller våra grannars banor. ;D
Synd bara att den inte omfattades av denna omröstning :)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

allo

Det känns som att ha varit på en föreställning med Joe Labero, hur fan gick det till egentligen hur kunde flickan/kinnekulle egentligen försvinna mitt framför ögonen.
Och den stora frågan är varför har vi egentligen röstat om det var uppgjort redan från början.
???????????????

L-E Danielsson


Lars Bergström

Läge att göra om röstningen om den 5:e RHK tävlingen 2011. Ha med de tävlingar som är möjliga att genomföra och låt endast RHK-medlemmar rösta.
Lars Bergström

Reinspeed

Håller med - vart tog Kinnekulle vägen  ???
Ordföranden fanns på den här tråden 25/11 men skrev inget om att ett alternativ utgått.
Hämska tanke - tänk om Kullen aldrig var ett alternativ.
Nu borde Våler få ta över Kullens röster. ( Dra av 10% för släktingar på båda ). 
Eller ------gör om !!!
If you can't drive fast with 58HP you can't drive fast with 500HP either.

Bo Lindman

Om det nu är på det viset att försök att manipulera omröstningen förekommit är det ju pinsamt minst sagt!
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Bo Lindman

Reinspeed, jag är inte med riktigt. Menar du att de som röstat på kullen -ska- förutsättas röstat på Våler om kullen inte funnits som valbart alternativ?   Vet du något om hur folk röstat som vi andra inte vet? ;)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers