Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

formel Vee i Classic Motor

Startat av Bo Lindman, 05 december 2010, 13:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bo Lindman

Tar mig friheten att göra lite reklam för artikelserien om Formel Vee i Classic Motor. Nr 12 som är ute nu inleder med 5 sidor om hur det sent 50-tal startade i USA, för att sedan komma till Sverige mitten 60-tal. Mer om Fvee följer under 2011. 
För de som anser att det finns fler formelbilar än just Fvee kommer vi att fortsätta med spalten för Classic Formula, där jag tänkte fokusera lite mer på FF och F3, när nu Fvee får så mycket utrymme ändå.
Tips förslag och önskemål om vad ni vill läsa om i spalten mottages tacksamt!

Mvh Bosse
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Lars Bergström

Hej Bosse!

Jag tycker det skulle vara intressant att få lite beskrivning/historik hur de olika formelbilsklasserna kom till, hur de sped sig över de olika länder/kontinenterna och hur de sedan när de kom till Sverige/Norden/Europa utvecklade sig. Och sedan självklart att få följa några bilar och dess förare kanske ända fram till idag. Jag är själv för stunden mest intresserad av F3 men det finns säkert stort intresse även för övriga formelbilsklasser.
Lars Bergström

Bo Lindman

Bra ide Lars! Välja ut en specifik bil och följa den från tiden fram till idag och parallelt beskriva klassens utveckling, kan blir riktigt bra journalistik. F3 känns rätt lockande, finns ju ett antal trevliga exemplar med känd historia i landet.
Formel Opel Lotus med Micke Johansson och Kenny Bräcks storys vore också kul att återge i ett reportage.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Tommy J.

Hej Bosse,
Det är bara att du säger till så får du hjälp med mtrl. både på mina fd F3´or och Opel Lotuserna som Micke & Kenny körde så framgångsrikt.
Tommy #41

Bo Lindman

Tack Tommy!
Det gör jag gärna. Börjar forma sig en kul idé i huvudet, som vi skulle kunna ta tagi någon av de första rejsen 2011.
Återkommer när jag sorterat ut idén lite och förankrat hos berörda.

Nästa vecka finns för övrigt Classic Motor #1 2011 ute på diskarna med mera Formel Vee reportage.
(denna vecka hos prenumeranter)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers