Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Reggazzoni

#1
Teknik / Ny action-kamera
29 mars 2021, 11:47
Hej Forumet
Förra året köpte jag en billig actionkamera (300 spänn på Fyndiq) för att dokumentera min racing och konstaterade raskt att man får vad man betalar för :( , så nu har jag istället införskaffat en lätt begagnad GoPro (Hero 7) istället.

Min fråga riktar sig till er som använder en sådan: Vad använder ni för upplösning och bildhastighet, och vilken filstorlek (ungefär) utmynnar detta i så fall i? Är det en bra idé att investera i en extern mikrofon?

Tacksam för svar
Stefan
#2
Formel / Samordnat köp av FF-däck?
25 mars 2021, 19:05
Några FF-åkare som är intresserade av att gå ihop och köpa Avon ACB9-däck? För att det ska bli någon affär behöver vi få ihop beställningar på åtminstone 10 set, samt att de som beställer förbinder sig att betala sina respektive fakturor omedelbart när de kommer.
Skicka e-post till stefan.lundgren@boremail.com så ska jag försöka hålla räkningen.

mvh
Stefan
#3
Generell diskussion / Im-skydd
14 juni 2020, 12:34
Ni som åker öppna bilar och har integralhjälm kombinerat med glasögon, hur gör ni för att hålla imman borta från visir och glasögon när det regnar? Inte så aktuellt idag kanske, men snart är det höst...

mvh
Stefan
#4
Delar Köpes / Begagnade FF-däck
18 maj 2020, 20:20
Finns det någon som har begagnade FF-däck (Avon ACB9) att sälja? De bör väl ha mönster kvar för en race-helg eller två...

mvh
Stefan

0730-45 88 41
stefan.lundgren@boremail.com
#5
Teknik / Dags att fylla tanken
01 februari 2020, 18:35
App. K, 5.5.2: Bilar i Perioderna F till J är bränsletankarna fria, men ska vara fyllda med säkerhetsskum i
enlighet med amerikansk militär specifikation MIL-B-83 054 eller "D-stop" anti explosion foil.

Så vad är forumets mening? Vilken sort ska man ha? Jag hittar många som säljer skum, men ingen som hänvisar till amerkansk militär-standard. Vad gäller foil:en finns det å andra sidan ingen hänvisning till någon standard i regelementet vad jag kan se.
Är det någon som känner till livslängden på respektive material?

Recensioner från användare av respektive material uppskattas!

//Stefan
#6
Generell diskussion / Resultat från fordom
02 augusti 2019, 21:08
Ja, jo, jag känner till Bengans eminenta hemsida, men det verkar dröja ett tag tills han kommer fram (eller tillbaka) till perionden då jag var aktiv... Finns det någon som sparat FF1600-resultat från början av 1990-talet (91-94) och är villig att dela med sig av dessa? Jag tycks ha slarvat bort mina egna :(
Skicka i så fall via mail till stefan.lundgren@boremail.com så blir jag evinnerligen tacksam!

mvh
Stefan
#7
Generell diskussion / Kontakthjälp
20 september 2018, 18:26
Finns det någon här på forumet som känner till hur man kommer i kontakt med André Hansen, en norsk gutt som blev femma i FF1600 NM 1994 i en Van Diemen RF88? Hittills har jag frågat fem stycken, varav fyra nekar till att vara just den André Hansen, den femte har inte svarat alls.

Alternativt, finns det någon som minns något om bilen han körde; en vit (har varit blå också) Van Diemen RF88 med framvagn uppdaterad till -89?

Minsta pusselbit är välkommen, tack på förhand
Stefan
#8
Teknik / Grenrör Van Diemen 85-89
30 augusti 2018, 08:35
Som för alla andra FF1600-åkare  verkar mina grenrör (framförallt de i mitten) vara lagade till sprickningsgränsen. Ni som har erfarenhet av "up-and-over"-grenrör till Van Diemen 85-89, finns det någon som säljer eller tillverkar dessa i Sverige till en rimlig kostnad?

Svara gärna i Vem-gör-vad-tråden.

//Stefan
#9
Teknik / Tändstift
28 augusti 2018, 21:10
Vilken är temperatur/hårdhetssiffran på Tändstift från Bosch, R6 eller 668? Hur vet man om det är hårdare eller mjukare än NGK's 8? Finns det en tabell någonstans?

Stefan  ???

#10
Övrigt köp & sälj / Rätskiva 4m
19 juli 2018, 21:17
Rätskiva 4m i aluminium, sprillans ny, bytes mot Hewland Mk8/9-drev 20-31.

Stefan, 0730-45 88 41
#11
Jag vet att jag har läst om det någonstans på forumet, men hittar det inte nu; Måste oljeslangar ha pressade kopplingar? Jag har noterat att på min bil sitter det anslutningar med vanliga slangklämmor, och jag vill ju inte riskera att bli avvisad.

//Stefan
#12
Formel / Hewland-fråga
20 april 2018, 08:44
Hej forumet
Hur är tillgången på drev till Mk8/9?  Främst begagnade men även nya.

Stefan
#13
Tävlingar / Bojkott från 1000-cupen???
01 augusti 2017, 22:27
Jag tänkte ta med farsgubben till Mantorp Park i augusti för att titta på skojiga bilar från hans ungdom (Jag gissar att han skulle gilla 1000-cupen,han körde mycket DKW). Nu ser jag i anmälningslistan att 1000-cupparna verkar bojkotta Mantorp-tävlingen, bara 11 anmälda hittills. Varför då? Det brukar ju vara minst det dubbla. T.o.m FF1600-bilarna är fler! Vad har hänt? Gillar ni inte östgötar? Har ni senare semester? Eller är bilarna allergiska mot långa rakor?

Nä, fler underliternbilar måste det vara, annars vill jag ha rabatt på entre-avgiften!

//Stefan

#14
Formel / Favoritsida i repris
17 november 2016, 20:01
Hittade idag en webb-sida som jag trodde var förlorad, och som jag saknat länge. Den verkar inte ha blivit uppdaterad i den takt som förut skett, men den finns: FFC:s gamla hemsida racesmile

http://www.edabkeramik.se/ffc/index.htm

Tack till er som bevarat den!  Beer
//Stefan
#15
Formel / Föråldra "nya" bilar?
13 oktober 2016, 17:00
Hej
Eftersom jag är en hängiven läsare av annonser där man säljer Formel Ford-bilar har jag noterat att i en av annonserna här på forat säljs en Reynard -91, där säljaren säger att med mindre ändringar kan den passas in som en 89:a, och det kan säkert stämma då Reynards chassin var i princip oförändrade från 1987-92.
Såvitt jag förstår är detta ett helt legitimt förfaringssätt när det gäller standardvagnar, men jag tror mig ha hört att kraven är tuffare när det gäller formelbilar? Kan någon kunnig person hjälpa mig att reda ut vad som gäller; Får man "föråldra" formelbilar?Blir det någon skillnad med nationell kontra internationell HTP?

Vänliga hälsningar
Stefan
#16
En av sveriges intressantaste motorsport-siter ligger nere. Vad har hänt? Kommer den tillbaka? Livet känns tomt och innehållslöst...

//Stefan
#17
Generell diskussion / Hur gör ni egentligen?
11 januari 2014, 21:44
Hej
Jag körde lite Formel Ford på 90-talet, men sen kom fru, hus, barn och så vidare emellan. Klådan i gasfoten har, trots att det var länge sedan, inte gått över och jag har på senare år följt RHKs verksamhet med ett växande intresse. Min våta dröm är att få köra F3, men vilken formelbil eller sportvagn som helst skulle kunna duga. Kanske till och med en kärra med tak...

Nu undrar jag hur en genomsnittlig tvåbarnsfarsa med huslån och vanligt arbete kan få livspusslet att innefatta några aktiva racinghelger per år? Hur gör ni? Vad försakar ni? Lyckas ni locka intresserade sponsorer? Alla tips mottages med största tacksamhet, jag vill så gärna vara med!  flag