Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - knutspeed

Sidor: [1]
1
Delar Köpes / Köpes - Mini 3-synk girkasse deler
« skrivet: juni 18, 2010, 10:24 »
Til historisk racing 3-synk s/c c/r kasse trenger jeg ring til 1-gir #22a1021, skiftegafler, lagre, 2.gir. Er også interessert i komplett kasse/kit uten LSD.

2
Tävlingar / Anderstorp mulighet for dispans?
« skrivet: april 23, 2010, 17:14 »
Vi har to biler til g 1300(1000cc), og lurer på å kjøre anderstorp. Er det mulig å kjøre uten htp? Ting tar tid i Norge :) kjører gjerne uten å få poeng etc.

3
Bilar Säljes / S: 1965 Lotus Cortina (FIA Historic App K)
« skrivet: oktober 26, 2009, 11:10 »


Dette er en optimal Lotus Cortina med FIA HTP papirer. Bilen er en av de best preparerte tilgjengelig og er i mint kondisjon, innvendig og utvendig.

Bilen ble bygget i  2008/2009 på et skadefritt karosseri basert på nye deler og best mulig teknologi og ekspertise.
Bilen er kjørt 8 sprint race, første racet i mai 2009. Resultater: 3 seire, 2 andre og 2 tredjeplasser.
Bilen er meget raskt med banerekord på Vålerbanen og matching av tider satt av Tommy Brorsson i LC på Karlskoga. Kanskje den beste Lotus Cortinaen tilgjengelig!

Omfattende fotoalbum er tilgjengelig.

Raceklar vekt: 755kg.

Karosseri:
Syrebadet.
RHD og A-bracket spesifikasjon.
Lakkert i Ford Radiant Red og Ford Diamond White.
FIA spesifikasjon bur, sveiset ifølge periode App J.
Aluminium paneler
Lexan viduer
Frontrute med varmetråder

Motor:         
Bygget av Spesialdelsservice – Roger Svensson i Halmstad.
1598cc, 170 BHP /7100rpm, 18kg/5800rpm.         
Steel billets QED race kamaksler.
Basert på et fresh og urørt orginal topplokk.
Smidde Omega stempler 83,4.
Farndon vevstaker og veiv.
FIA legal steel hovedoverfall.
Oljekjøler.
Originale Italienske Weber 45 DCOE (Nye!).
Spesialbygget exhaust system.
Lettvekts dynamo
Big bore radiator
      
Transmisjon:   
Quaife straight cut/synchro Lotus close ratio gearbox (2,5).
Heavy Duty clutch.
One piece mellomaksel.
Aluminium clutchhus og trompet.
Aluminium girforlenger.

Forstilling:
GAZ front legs.
Race spec 1” antiroll bar.
Korrekte LC straight steering arms og track control arms (28C 007).
High ratio steering box.

Bakstilling:   
A-bracket rear axle.
4,44 CWP and Salisbury limited slip.
Aluminium diffhus.
Historisk spec Øhlins støtdempere.
Coil springs.

Bremser:
Periodisk Girling calipers og discs.
Periodisk 9” drums.
Justerbar pedalboks.
Aeroquiped.

Hjul:
Lettvekt 5,5x13 Panasport felger (Minilite type – 4kg).
Dunlop Racing.

Bensinsystem:   
Aeroquiped.
Skumfylt aluminium tank.
Twin pump system.

Annet:         
Lifeline fire system.
Recaro SPG stol
Willans seler.
Stack og Motometer instrumenter.
Race spec elektrisk system (aircraft sikringer).
Lettvekt batteri.
Elektrisk kjølevifte
         
Bilen står i Oslo. For nærmere info og foto kontaktes:


Holm Jacob Matheson
holm.matheson@online.no
+47 906 15000











4
Classic Touring 1965 / mätning av spårvidd - Cooper S
« skrivet: juni 26, 2009, 12:40 »
Hej hej,

Når de måler sporvidde på Cooper S 1275 - Periode F - hvordan måles det, og har noen riktig mål som blir godkjent i Sverige?
Er det midt på dekk?

5
Teknik / Markfrigang / høyde under bilene
« skrivet: juni 18, 2009, 10:10 »
Jeg har jobbet som tusan med å få 10cm klaring under min koja; kjøpt ny manifold og eksos etc etc. Jeg ble derfor overrasket på Karlskoga hvordan de målte dette. I FIA-reglene står det noe sånt som at en blokk på 80x80x10H skal kunne passere fritt under bilen. Jeg tolket dette bokstavlig, og min koja er derfor høy! Men - de målte kun med et lite hjul som de trillet inn under bilen forfra. Er det noen som vet noe mer presist om dette? Jeg har alltid lurt på hvorfor de andre miniene er så lave...

Da kunne jeg kanskje slippe positiv camber foran... :)

6
Generell diskussion / Velodromloppet
« skrivet: juni 15, 2009, 08:43 »
Takk til alle for en kjempefin helg på Karlskoga, og spesielt til mine klassekamerater i 65/1300. Minien var en drøm, men det ble "lite" jobb på vår Imp - men alt fikk en lykkelig slutt!
Kul å treffe så mange kjente og ukjente fjes. Håper publiken fikk litt show også!

Vi sees igjen til neste år, men først er det Våler i Augusti!!

Sidor: [1]