Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Omröstning! vilka tävlingar som skall ingå i RHK-Cupen 2011

Startat av RHK Forum Admin, 18 november 2010, 10:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken tävling skall vara den 5e i Cupen

Våler 27-28 Aug
22 (17.1%)
Jyllandsringen 1-2 Okt
51 (39.5%)
Kinnekulle Datum ej fastställt
56 (43.4%)

Antal personer som röstat: 129

Omröstningen har avslutats: 25 november 2010, 21:46

RHK Forum Admin

Rösta vilken tävling utöver nedanstående som skall räknas i Cupen

Anderstorp 13-15 Maj
Velodromloppet 17-19 Juni
SSM 8-9 Juli
Falkenberg 16-18 September

En tävlingshelg räknas bort från poängresultatet
Webmaster RHK

allo

Hej
Var tyvär förhindrad att komma på årsmötet och undrar då om någon kan berätta vad man gjort för ont på Gottland då aldrig Gottland ring kommer upp som alternativ.
Ett mot argument var då att då måste man ju åka färja, men vad jag förstår så måste ju de flesta göra det även till Jylland.
Jag röstar bara därför på Kinnekulle.
???

Carsten Warnich

Ni skal være hjerteligt velkomna på den klassiske racerbane, JyllandsRingen!

En praktisk kommentar:
Om man vælger färjan fra Kalundborg til Århus så er det mycket billigt at få sin bil og sin trailer til Jylland.

Om ni aftaler med A/S Storebælt at oprette en »firma-konto«, så kan ni får KÆMPE rabat på broen.
Langt under halv pris.

Om ni behøver hotel eller bed and breakfast så har vi i HMS kontakt til turistfolk i Silkeborg ved Jyllandsringen, som kan assistere jer.

her er et link til en TV-sending fra 65-klassen på Jyllandsringen:
65 klassen Jyllandsringen 2010


Ses vi?

Henning

RHK-cupen er i 2011 som tidligere år invitert til Classic & Sportscar Meeting på Våler.
På samme måte som den norske cupen kjører på Velodromloppet.
Husk at Velodromloppet og CSM i år var de eneste løpene som utgjorde Scandinavian Historic Masters.
HRN vil jobbe for et tettere samarbeid for de nordiske landene, slik at vi blir flinkere til å kjøre tevlingar i våre naboland. Spesielt i Sverige.
Det håper jeg også svensker og dansker vil gjøre på CSM i 2011  :)

Vennlig hilsen
Henning Hansen
Styrelsen HRN & Arrangementsjef CSM

Bo Lindman

Allo, Priserna till Gotland är vare sig billiga eller lättförhandlade, de få faciliteterna runt banan är fina men otillräckliga. boendemöjligeterna på den delen av Gotland är relativt begränsade. (det blir än dyrare om man ska ha med sig husbuss eller racebuss dit, så övernattingsmöjligeterna är ganska centrala.) Gotland Ring är en fin och kul bana, infrastrukturen dess fiende.
Men visst för oss fåtal som bor i Fjollträsk är det bekvämare resväg än Jyllandsringen, men lika god öl og mad får du inte på Gotland!
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Ordförande

#5
Jäkligt kul med aktiva medlemmar och med de olika infallsvinklar vi har på ämnet. Bevisar att vi är en aktiv klubb.

För Er som inte var med på mötet i Karlsborg så vill jag bara klargöra några saker.

De race som redan är klara i RHK cupen är följande:
Anderstorp
Karlskoga
Knutstorp
Falkenberg

En diskussion kom upp om Våler var det rätta stället att köra den femte tävlingen.
Argument för Våler var att behålla en god kontakt med norska historiska klubben och att racet är mycket väl genomfört.
Mot det ställdes problemen med boende och det allmänna kostnadsläget i Norge. Den långa (?) resvägen var också uppe på tapeten.
Vi tar inte bort tävlingen i vår kalender utan bara som Cup deltävling.

Anders Dahlgren infogade som god SSK representant att vi alltid var välkomna till Kinnekulle och att de under någon av de omkringliggande helgerna kunde köra en Cup deltävling. Vi tackade för det, men eftersom styrelsen och många medlemmar vill bevara kontakten med norrmännen, även om tävlingen inte ingår i Cupen så känns det fel att stryka Våler.

Som ersättningstävling, för Våler, i Cupen, kom det från ett flertal förare upp ett förslag att köra danskarnas avslutningstävling, på Jyllandsringen, som vår sista cup deltävling.
Jag fick då i uppdrag att kolla färjepriser, som kan bli en stor kostnad, för oss. Förhandlingarna är inte slutförda ännu, men går i rätt riktning.

Några andra banor var också uppe som diskussionsämne:
Mantorp: Kostnads bilden är för hög och de har det trångt med funktionärer.
Gotland: Fin bana, men de har ännu så länge inte möjlighet att ta emot ett så stort gäng som vi blir. Problemen ligger i det mesta runt omkring, el, toaletter, duschar.

Personligen så skulle jag föredra Jyllands Ringen den 2:okt som avslutande Cup deltävling. Där finns möjligheterna till att bli omhändertagna och göra något speciell med avslutningen för säsongen.

Observera att vi fortfarande bara kommer att räkna fyra helger i poängberäkningen för RHK Cupen, så möjlighet att avstå en deltävling och ändå vinna finns kvar.

Hälsningar
Pelle Svensson
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

Flat-out-Frank

Om vi nu inte kan köra på "Gottland" som Allo tycker (och jag med...) samt därstedes livnära oss på kexchoklad, kan jag varmt rekommendera Jyllandsringen med bajer, pølser og røde grøde med fløde. Absolut kul bana och trevlig atmosfär.
Flat out Frank

Jason

Med sådanna TV-sändningar så måste vi ju åka till Danmark! Fantastiskt!
Där har vi lite att lära. Är det någon som kollat med SVT än...?  ;D
Personligen så lutar det åt stödja Jyllansringen.
En god vän som tävlar i roadracing har alltid sagt att danskarna, vad det gäller racing, är galna.
(på ett positivt sätt då alltså...) Gemytligt och riktigt bra stämning.
Det enda som talar emot skulle väl vara att det är lite sent på året... Hatar kyla...
"Gottland" hade varit ett kul alternativ, men det får nog vänta ett tag som sagt.

Ordförande

Omröstningen kommer att pågå till den 25/11, sedan mäste vi bestämma.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

RCM

Jag tycker att vi skall köra en deltävling i Norge och på Våler. Dom är väldigt måna av att vi skall trivas där och det är ju många norrmän med på RHK racen för övrigt. Desutom inga dyra färjeavgifter .....

Anders Jensen

#10
1150st som läst tråden med enbart 92st som brytt sig om att rösta....???

Vi hade 167st startande som fick poäng 2009 och i år var det 190st så lite bättre röstdeltagande borde det ju bli.


#34 Anders
Tusencupen
/Anders

"Kilowatt is my profession, horse power is my hobby"

Ordförande

Det krävs att du är registrerad på forumet för att kunna rösta, och som registrerad har du bara en röst.
Därav röstantalet, som jag förövrigt anser är riktigt bra.
Man kan inte behandla en bil som en människa - en bil behöver kärlek.

19

Röstar helt klart på Jyllandsringen.
Ni som aldrig har kört på Danskarnas tävlingar,prova ni blir inte besvikna.
Mycket gemytligt och trevligt allt från besiktning , förarmöte och race.
Ett annat plus är att dom brukar ha racedinner på Lördagkvällen,den ingår i staravgiften.

Ett plus till är att där är race även på Söndag förmiddag, det är inte som i vårat andra grannland >:(

E_Solheim

Jeg har stemt på Våler for der liker Kojan seg best! :)

Synes det er synd om norske samarbeidet med RHK skulle ende nå... vi er på god vei i alle baner.  Uten ett bra utenlands deltagelse på Våler, er jeg redd Scandinavian Historic Masters serien dør ut, da det ikke finns grunnlag for noen Norsk runde.

Kostnader er et godt og forstålig poeng, men om det skulle bli så mye billigare å reise til Jylland vet jeg nog ikke... bra mange km. i fra store deler av mellom og østre Sverige, samt dyr ferje(r) / bro(ar)....   Og den danska kronan er vel også lite dyrare ? :)

Og hvordan løser man det tekniske reglementet?  I Norge har vi nå alle HTP mens i Danmark er det nog mer en 50% som kjører på nationalt vognbok/disp/reglemente  -  iallefall om man skal tro de danske tilmeldings lister.

Anyway, flertallet talar vel sitt.
Edwin Solheim, Norge - '64 Austin Cooper S
"RHK-medlem fra grannlandet" :)

Henning

Men hva skal til for å få RHK-cupen til å komme til CSM på Våler ?
Vi er fremdeles et lite antall historiske biler i Norge. (HRN ble stiftet for kun 6 år siden).
Av 107 startende historiske biler på CSM 2010 var hele 68 fra Sverige (58), Danmark (6) og Finland (4).
Vi er derfor avhengig av deltagere fra utenfor Norge for å kunne arrangere skikkelige heat i de forskjellige klassene.
Uten utenlandsk deltagelse må vi i CSM/NSK vurdere om vi kan arrangere CSM 2011.